V nemeckých médiách sa EasyJet už nechal počuť, že má ambíciu byť najsilnejším dopravcom na berlínskych letiskách Tegel v niekdajšom západnom Berlíne a Schönefeld, ktoré bolo hlavným letiskom v bývalej NDR.  

Ceny budú pre Lufthansu ťažkým sústom

Z flotily Air Berlin preberá 25 airbusov  A319 a A320, a umiestni ich najmä do Tegla. V nemeckom hlavnom meste urýchlene investuje 40 miliónov eur a na paluby i na práce príjme na zemi tisícku nových pracovníkov – najmä z tých, čo stratili zamestnanie.

Z Tegla začne od 5. januára lietať na štyri dôležité nemecké letiská a na 15 letísk v rôznych európskych štátoch. Až osemkrát denne bude lietať do Mníchova a najviac zahraničných spojení má byť do a z Zürichu a Viedne (po 68 letov týždenne).

Ceny jednosmerných leteniek sa začínajú pod 50 eurami, čo je značný atak na drahšiu Lufthansu, poskytuje však aj množstvo tranzitných spojení. Z Tegla sa zatiaľ bude lietať najmä do destinácií, kam smerujú prevažne služobné cesty.

Ryanair mieri do Tegla

Z lowcostového letiska Schönefeld túto zimu EasyJet lieta na 37 letísk. Po brexite budú musieť berlínske linky EasyJetu s výnimkou liniek zo Spojeného kráľovstva prebrať sesterské firmy EasyJet Europe z Rakúska a EasyJet Switzerland.

Do Tegla mieri aj Ryanair, ktorý má zatiaľ deväť lietadiel a linky do 53 miest z letiska Schönefeld. Toto letisko síce opustiť nemieni, ale deviatimi ďalšími lietadlami bude lietať z Tegla, odkiaľ je do centra Berlína bližšie.

Už požiadal o pridelenie príletových a odletových časov na svoju budúcu berlínsku základňu, ale smerovanie nových liniek zatiaľ neoznámil.