Americký reťazec rýchleho občerstvenia McDonald's zaznamenal pokles predaja na globálnej úrovni, prvýkrát od roku 2020. Spotrebiteľov odrádzajú drahšie hamburgery, hranolky a nealkoholické nápoje. Tržby fastfoodového reťazca klesli v druhom kvartáli o jedno percento v porovnaní s minulým rokom, a to ako na medzinárodných trhoch, tak aj v domovskej krajine McDonald's v USA.
Generálny riaditeľ spoločnosti Chris Kempczinski uviedol, že spotrebitelia „viac selektujú výdavky“, keď spoločnosť zverejnila hospodárske výsledky. Financial Times uvádza, že obrat vo výške 6,49 miliardy dolárov bol približne nezmenený v porovnaní s minulým rokom. Čistý zisk klesol o 12 percent na 2,02 miliardy dolárov, čo nesplnilo očakávania Wall Street.
Ch. Kempczinski povedal analytikom, že dopyt spotrebiteľov na väčšine hlavných trhov McDonald's klesol. „Vidíme, že sa častejšie stravujú doma a hľadajú výhodné ponuky,“ uviedol.
Ceny reštauračných jedál v posledných rokoch vzrástli, pričom index potravín konzumovaných mimo domu v USA stúpol od polovice roku 2019 o 30 percent. Domácnosti, ktoré mali v čase pandémie dostatok hotovosti, začali šetriť.
McDonald's má viac ako 40-tisíc reštaurácií v stovke krajín. Približne 41 percent príjmov z celkových 25,5 miliardy dolárov za minulý rok pochádza z USA. Tržby tam klesli o 0,7 percenta v druhom štvrťroku a na medzinárodnej úrovni o viac ako jedno percento.
Spoločnosť nedávno varovala, že vojna v Gaze poškodila jej podnikanie v niektorých krajinách Blízkeho východu, ako aj v Indonézii a Malajzii. Tržby boli tiež nižšie vo Francúzsku a Číne, kde McDonald's čelí agresívnej konkurencii, uviedol Ch. Kempczinski.