Američania v roku 2023 minuli na domácich miláčikov 186 miliárd dolárov, čo je viac než dali na deti. Táto suma zahŕňa krmivo, návštevy veterinára a salónov, hračky a kozmetické produkty.
Zo starostlivosti o domáce zvieratá sa stal lukratívny biznis. Firma Mars vygenerovala až dve tretiny príjmov práve z predaja krmiva značky Royal Canin a prevádzky veterinárnych kliník. Nestlé a Colgate vďačia svojim divíziám zameraným na domácich miláčikov za zhruba pätinu príjmov.
Výdavky na miláčikov prudko vzrástli najmä počas pandémie, pretože osamelí ľudia si chceli lockdowny spríjemniť adopciou zvierat. Medzi rokmi 2019 až 2023 vzrástli výdavky na domácich miláčikov o zloženú ročnú mieru na úrovni 11 percent v porovnaní so šiestimi percentami pre celkové spotrebiteľské výdavky.
Ľudia odmietajú na domácich zvieratách šetriť aj napriek nárastu cien a ochladeniu trhu práce. Morgan Stanley odhaduje, že výdavky v tejto oblasti v Spojených štátoch tento rok vzrastú o 2,5 percenta, čo je podstatne viac ako napríklad v prípade odevov. Biznis s domácimi miláčikmi preukázal odolnosť aj počas globálnej finančnej krízy v rokoch 2007 až 2009. Morgan Stanley predpovedá, že ročné výdavky na domáce zvieratá stúpnu do roku 2030 na približne 260 miliárd dolárov, čo je v súlade s predpandemickými úrovňami rastu.