Informáciu o zákaze, ktorý vstúpi do platnosti vo februári. Zákaz má podľa informácií z oficiálneho webu vedenia mesta Londýn vstúpiť do platnosti 25. februára 2019 a bude platiť na všetkých úsekoch mestskej hromadnej dopravy pod správou londýnskeho dopravného podniku (TfL), ktoré zahŕňajú metro, nadzemnú železnicu, autobusy, vlakové spojenia v rámci Londýna, električky a systém riečnej dopravy.
Dodávatelia jedál a nápojov budú mať povolené propagovať len zdravé produkty, oznámili zástupcovia TfL a primátor mesta Sadiq Khan. Dopravná sieť TfL, v rámci ktorej sa každý deň uskutoční približne 30 miliónov jázd, podľa nich ponúka príležitosť na propagáciu zdravých jedál a životného štýlu medzi deťmi a ich rodinami a opatrovníkmi.
„Je neakceptovateľné, že v takom prosperujúcom meste ako Londýn, môže mať prostredie, v ktorom žijete, a váš zárobok taký výrazný vplyv na to, či máte prístup k zdravému a výživnému jedlu,“ povedal S. Khan, ktorý je podľa vlastných slov odhodlaný situáciu zmeniť. Prieskum ukázal, že 82 percent obyvateľov Londýna zákaz podporuje.
Londýn vykazuje najvyššie počty prípadov výskytu detskej obezity v Európe. Takmer 40 percent detí vo veku desať a 11 rokov trpí podľa vedenia mesta nadváhou alebo je obéznych.
Výskum potvrdzuje, že vystavovanie detí reklamám propagujúcim nezdravé jedlo v televízii, na internete alebo na ulici u nich zvyšuje náchylnosť na konzumáciu týchto pokrmov a rozvoj nadváhy či obezity.
This is an amazing move from @MayorofLondon and @TfL, and they've got overwhelming support from Londoners who've said loud and clear they want a transport system with healthier ads and messages. https://t.co/epcmhXBkGo
— Jamie Oliver (@jamieoliver) November 23, 2018
Iniciatívu primátora a TfL podporil aj známy šéfkuchár Jamie Oliver. „Majú ohromnú podporu od Londýnčanov, ktorí sa nahlas a jasne vyjadrili, že chcú dopravný systém so zdravšie pôsobiacimi reklamami,“ oznámil na Twitteri.