Malajzijský minister dopravy to však zatiaľ nepotvrdil. Na palube lietadla, ktoré sa stratilo počas letu do Pekingu, nebol žiadny Slovák. Agentúre SITA to potvrdil hovorca slovenského ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Boris Gandel.
Lietadlo vzlietlo z letiska v Kuala Lumpur v sobotu o 12:21 miestneho času, teda v piatok o 17:21 SEČ. V Pekingu malo pristáť o 6:30 miestneho času, teda pol hodiny pred polnocou SEČ. Aerolinky však oznámili, že riadenie letovej prevádzky stratilo kontakt s lietadlom zhruba po dvoch hodinách letu, vo vietnamskom vzdušnom priestore.
Podľa aeroliniek bolo na palube 227 cestujúcich a 12 členov posádky, podľa národností 152 Číňanov, 38 Malajzijčanov, 12 Indonézanov a sedem Austrálčanov. Ďalší cestujúci boli z USA, Francúzska, Nového Zélandu, Ukrajiny, Ruska, Kanady, Talianska, Taiwanu, Holandska a Rakúska.
Medzi cestujúcimi boli dve malé deti. Priestor, kam sa stroj zrejme zrútil, vietnamskí záchranári údajne už lokalizovali a vydali sa na miesto. Podľa vietnamských letových kontrolórov bol kontakt s lietadlom prerušený minútu pred tým, než stroj vstúpil do vietnamského vzdušného priestoru.
Malajzijský minister dopravy Hishamuddin Hussein však zatiaľ hovorí iba o strate kontaktu s posádkou. To, že sa stroj zrútil, potvrdiť odmietol. "Robíme všetko, čo je v našich silách, aby sme zistili, kde je to lietadlo. Čakáme na presné informácie malajzíjskej armády, tá očakáva ďalšie informácie od vietnamskej strany," povedal Hussein novinárom.
Nikde na trase lietadla vraj zatiaľ neboli pozorované trosky. Pilot však neodvysielal tiesňový signál, čo je podľa letových odborníkov neobvyklé. Podobný prípad je známy z roku 2009, keď tiež bez núdzového signálu spadlo po štyroch hodinách letu do mora lietadlo spoločnosti Air France na trase z Brazílie do Francúzska.
Malajzijské lietadlo sa podľa pôvodných správ zrútilo v Juhočínskom mori, ktorého časti si nárokuje niekoľko ázijských štátov, najmä Čína a Filipíny. Ich napäté vzťahy, ktoré sa neraz nebezpečne priblížili ozbrojenému konfliktu, dnes v dôsledku tragickej havárie ustúpili.
Čína na pomoc záchranárom vyslala dva pomocné člny a Filipíny tri hliadkové lode a tri lietadlá. "V mimoriadnych situáciách musíme postupovať spoločne bez ohľadu na hraničné problémy," vyhlásil veliteľ filipínskeho západného vojenského okruhu Roy Deveraturda.
V Pekingu, kam mal malajzijský stroj doletieť, čínske úrady vyzvali príbuzných a blízkych pasažierov, aby sa uchýlili do hotela vzdialeného asi 15 kilometrov od letiska a čakali na ďalšie informácie.
Podľa filipínskych úradov lietadlo v čase nešťastia letelo vo výške 10 670 metrov a piloti žiadny problém nehlásili. Hlavný pilot Zaharie Ahmad Shah mal nalietaných 18-tisíc hodín a s dopravnými lietadlami lietal od roku 1981. Zatiaľ posledná havária postihla malajzijské aerolínie v roku 1995, keď pri havárii neďaleko malajzijského mesta Tawau zahynulo 34 ľudí.
V správe bol opravený podnadpis.