Obchodný reťazec Lidl mal v roku 2022 na Slovensku 278 dodávateľov, o 14 viac ako rok predtým. Za výrobky dodávateľom zaplatil v nákupných cenách 452 miliónov eur, čo predstavuje nárast o 72 miliónov eur. Ďalších 84 miliónov eur predstavoval export 63 slovenských firiem prostredníctvom Lidla.

Lidl ďalej informoval, že pred piatimi rokmi mal na Slovensku 137 dodávateľov a objem spolupráce dosiahol 200 miliónov eur. Slovenské produkty majú 36-percentný podiel na celkovom potravinovom sortimente diskontu, čo je najviac podľa krajiny pôvodu.

„Teší nás, že mnohé partnerstvá trvajú už dlhé roky a zároveň sa nám darí nachádzať stále nových domácich dodávateľov a zvyšovať objem spolupráce. Mnohé slovenské firmy rástli spolu s nami a spolu sme vyvinuli produkty, ktoré sú na slovenskom trhu jedinečné," povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika pre nákup a marketing.

„Naším cieľom je nadviazať spoluprácu s ďalšími slovenskými dodávateľmi, nakúpiť od nich a zákazníkom ponúkať ešte viac slovenských výrobkov a pokračovať tak v podpore slovenského potravinárstva," dodal Nagy.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Jednotkou na trhu je Lidl, reťazcom v priemere marže klesli