Úspešné firmy napredajú aj v náročných časoch. Úspešnou spoločnosťou je aj obchodný reťazec Lidl, ktorý pôsobí na Slovensku už dvadsaťdva rokov. A stále napreduje. Diskontný reťazec otvoril v uplynulých mesiacoch až päť nových predajní, čím ich celkový počet na Slovensku dosiahol 157. Tento rok by rád dosiahol počet 160. Prevádzky má v 94 mestách.

Veľký nábor

S otváraním nových prevádzok je spojený nábor nových zamestnancov. Reťazec sa snaží získať do svojich radov tých najlepších a najmotivovanejších. Za uplynulý rok vytvoril Lidl až 500 nových pracovných miest, čo predstavuje približne dve pozície na každý pracovný deň. Pracovníkov zamestnal nielen v novootvorených prevádzkach, ale zároveň rozširoval aj svoje tímy v logistických centrách a na centrále. Celkovo už zamestnáva viac ako 6 500 ľudí.

Úspešné smerovania Lidlu potvrdil v minulom roku aj fakt, že sa stal najväčším obchodným reťazcom na Slovensku z pohľadu tržieb. Tie mu ku konci februára, keď sa končí jeho obchodný rok, podrástli o desať percent, pričom stúpajúcu tendenciu majú dlhodobo. Rast tržieb je prejavom rastúcej dôvery spotrebiteľov v značku Lidl.

Vo významnej miere sa pod úspech Lidlu podpísali jeho zamestnanci. „Lidl tvoria výnimoční ľudia, vďaka ktorým sa nám darí byť správnou voľbou pre našich zákazníkov. Za ich výnimočnú prácu im patrí vďaka v podobe výnimočnej firemnej kultúry, výnimočného platu a výnimočných benefitov,“ hovorí generálny riaditeľ Lidlu Adam Miszczyszyn.

Ilustračné foto
Zdroj: LIDL
Ilustračné foto

Výnimoční zamestnanci

Ak práca dáva ľuďom zmysel a zároveň je aj dobre ohodnotená, ľudia ju robia radi, sú motivovaní, práca sa pre nich stáva poslaním. Tak, ako je reťazec Lidl výnimočným zamestnávateľom, sa aj jeho zamestnanci cítia výnimočne. Výnimočné chvíle sa pritom často skrývajú v bežných každodenných momentoch, v úsmevoch či gestách.

„Ja sa cítim výnimočný vždy, keď poradím zákazníkovi, kde má čo nájsť, alebo ho zavediem k tovaru, ktorý hľadá,“ hovorí predavač a pokladník Matúš z Partizánskeho. „Výnimočne sa cítim vtedy, keď mi ľudia poďakujú, keď im s niečím pomôžem alebo im niečo podám. To je pre mňa veľké zadosťučinenie,“ dopĺňa ho kolega Matej z Bratislavy.

Pre zákazníkov je návšteva v Lidli zase výnimočná vďaka rýchlemu a jednoduchému nákupu bez zbytočne stráveného času medzi regálmi alebo čakaním pri pokladnici, ako aj vďaka najlepšiemu pomeru ceny a kvality a, samozrejme, personálu, ktorý sa snaží urobiť všedný deň zákazníkov lepší a jednoduchší.

Ilustračné foto
Zdroj: LIDL
Ilustračné foto

Atraktívne benefity

„Nechceme byť len najlepšie platiacou firmou v našom segmente, chceme ponúkať najlepšie platy pre konkrétne pozície v konkrétnych regiónoch. Našou ambíciou je, aby sme mali najlepšie zaplatených skladníkov v Seredi a tiež najlepšie zaplatených predavačov v Poprade,“ konštatuje A. Miszczyszyn.

Platovú stratégiu Lidl neustále prehodnocuje a aj preto už na začiatku roka významne investoval do platov. V dôsledku tohto rozhodnutia sa mu zvýšili mzdové náklady medziročne o osem miliónov eur. Okrem atraktívneho finančného ohodnotenia ponúka spoločnosť všetkým zamestnancom aj zaujímavé benefity, aktuálne v hodnote 370 eur na osobu za rok.

Lidl garantuje svojim zamestnancom zvýšenie mzdy počas prvých troch rokov s presnou znalosťou valorizácie. Zároveň dostávajú bezplatné jazykové vzdelávania a na mieru šité školenia v oblasti mäkkých a tvrdých zručností, ako aj narodeninové a vitamínové balíčky. „Spoločnosť neustále pracuje na rozvoji a vzdelávaní zamestnancov, aby posunula latku štandardu vyššie,“ zdôrazňuje A. Miszczyszyn.

Celkovo investuje Lidl nad rámec mzdových nákladov do zamestnancov vyše desať miliónov eur ročne. Diskont sa im snaží vychádzať v ústrety aj v náročných životných situáciách. Súčasťou podpory zamestnancov je aj interný grantový program Lidl srdcom.

Ilustračné foto
Zdroj: LIDL
Ilustračné foto

Rovnosť zamestnancov

Lidl sa dlhodobo a hrdo hlási k podpore diverzity a inklúzie. Pracuje preň až pätnásť národností. Na jednej strane rešpektuje a oceňuje rôznorodosť ľudí, ktorí preň pracujú, na strane druhej medzi zamestnancami nerobí žiadne rozdiely. Férový prístup reťazca je navonok viditeľný napríklad v odmeňovaní. Muži a ženy na rovnakých pozíciách dostávajú v Lidli rovnaký plat za rovnakú prácu.

Dlhoročnú realitu spečatil Lidl medzinárodným certifikátom EQUAL-SALARY, ktorý potvrdzuje, že Lidl nerobí rozdiely v odmeňovaní medzi mužmi a ženami. Prestížny medzinárodný certifikát získal od rovnomennej švajčiarskej nadácie na základe hĺbkového auditu, ktorý v reťazci vlani zrealizovala poradenská spoločnosť PwC.

Diskontný reťazec Lidl je šesťnásobným držiteľom prestížneho medzinárodného ocenenia Top Employer Europe a Top Employer Slovakia. Za svoje aktivity vo vzťahu k zamestnancom získal aj prestížne ocenenie Via Bona a trikrát vyhral súťaž najzamestnávateľ, ktorý organizuje portál Profesia. Na základe hlasovania verejnosti sa Lidl deväťkrát po sebe tešil z ocenenia spoločnosti Mastercard – Obchodník roka.

Tento článok označený We know how vznikol v spolupráci s komerčným partnerom. Redakcia nie je jeho autorom, ale obsah článku považuje za prínosný pre čitateľa.