Privátne značky sú fenoménom nákupných reťazcov. Tie si už dávno uvedomili, že spotrebiteľ pri snahe nakúpiť čo najvýhodnejšie vyhľadáva produkt, ktorý má príťažlivú cenovku. S trochou nadsádzky sa dá povedať, že slovenský spotrebiteľ je lovcom zliav a akcií a často nakupuje výhradne podľa ceny.

V ostatnom čase sa zdá, že najkratšou cestou medzi predajcom a kupujúcim sú práve privátne značky, ktorých cieľom je ponúknuť rozumnú kvalitu za rozumnú cenu. Hoci sa dá polemizovať, či je možné zachovať kvalitu produktu pri nižšej cene skutočne nedotknutú, predajcovia vehementne tvrdia, že sú v otázke kvalitatívnych štandardov nekompromisní.

Potravinové reťazce v súčasnosti ponúkajú pomerne široký sortiment produktov, ktoré predávajú pod niektorou z svojich vlastných značiek. Extrémom je v tomto smere určite Lidl. Člen nemeckého konglomerátu Schwarz-Gruppe ,a tým pádom súrodenec konkurenčného Kauflandu, sa nielen na slovenskom trhu etabloval práve vďaka vlastným značkám a diskontným cenám produktov.

Priekopník Lidl

„Privátne značky sú pre nás charakteristické, ponúkame ich vo všetkých sortimentných kategóriách. Orientovali sme sa na ne dávno predtým, než sa touto cestou vydali aj ďalšie reťazce. Tie ich predtým mali poväčšine len ako doplnkový a rozhodne nie prémiový sortiment,“ hovorí vedúci úseku komunikácie Lidlu Tomáš Bezák. Podiel privátnych značiek sa pohybuje takmer na úrovni 80 percent, čo z tohto reťazca okrem priekopníka robí aj rekordéra.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa