Minister dopravy Ján Počiatek považuje oba navrhované varianty za plnohodnotné, ale osobne sa prikláňa k možnosti rozvoja bratislavského letiska bez koncesie. Rozhodnutie by malo padnúť v najbližších mesiacoch.
„Spoločnosť Deloitte vypracovala pre ministerstvo dopravy analýzu, v ktorej sa zaoberala viacerými možnosťami rozvoja letiska. V súčasnosti jej výsledky analyzujeme a následne zvolíme ďalší postup,“ informoval agentúru SITA hovorca ministerstva Martin Kóňa.
Správa vypracovaná poradcami Deloitte Advisory a Sulivan & Worcester LLP má podľa ministerstva dopravy prísne dôverný charakter. Rezort preto nebude zverejňovať bližšie informácie, ktoré by mohli negatívne ovplyvniť budúcu prevádzku alebo výber strategického partnera pre letisko.
Podľa predbežných výsledkov analýzy by sa dlhodobý prenájom letiska súkromnému prevádzkovateľovi nemal vyplatiť. Letisko by tak malo pravdepodobne zostať naďalej vo vlastníctve štátu. Keďže potrebuje rozsiahle investície do modernizácie, ktoré by mal vynaložiť súkromný prevádzkovateľ, štát by za prenájom letiska dostal zrejme malú sumu.
Manažment bratislavského letiska podľa ministerstva dopravy podniká všetky kroky potrebné na zlepšenie výkonnosti letiska. „Jeho úlohou je zabezpečiť riadne fungovanie letiska, zlepšiť hospodárenie a prilákať na Slovensko ďalších zahraničných prepravcov. Aj manažment letiska vedie rokovania s potenciálnymi partnermi a má za úlohu vytvárať prepravcom také podmienky, aby bolo pre nich zaujímavé pristávať u nás,“ poznamenal Kóňa.
Letisko Bratislava dosiahlo vlani hrubý prevádzkový zisk 6,5 mil. eur, čo je medziročne o 60 percent viac. Celkovú finančnú stratu znížilo z bezmála 3,5 milióna eur v roku 2012 na 7,2 milióna. Vlani vybavilo takmer 1,4 milióna cestujúcich, čo je medziročne o 43-tisíc osôb menej.