Predvianočné obdobie je pre malé a stredné podniky najrušnejšie v roku, ale zvyšuje sa počas neho aj aktivita kyberzločincov. Prieskum Mastercard odhalil, že vlani čelilo útokom z virtuálneho sveta až 95 percent slovenských a českých firiem. „Úspešný kybernetický útok dokáže firmám napáchať obrovské finančné aj reputačné škody,“ uviedla produktová riaditeľka Mastercard pre Slovensko a Českú republiku Barbora Tyllová.

Škody sa po ataku hakerov pohybujú v rozmedzí 110-tisíc až 1,14 milióna eur. V minulom roku mierilo na malé podniky takmer 43 percent všetkých kyberatakov, pričom iba 29 percent malých a stredných firiem zamestnáva bezpečnostného administrátora. Hlavným dôvodom ich zraniteľnosti sú napäté firemné rozpočty a nepripravenosť.

Pätina firiem nemá vypracovaný formálny krízový plán pre prípad kybernetického incidentu. Najčastejším dôvodom úspešného útoku sú ľudské zlyhanie alebo nepozornosť.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Nemecko čelí stovkám tisíc kybernetických útokov denne, odhalila analýza