Kvôli nedostatku čipov nemôže automobilka Škoda Auto dokončiť až 5-tisíc áut týždenne. Nekompletných vozidiel má firma v súčasnosti na odstavných plochách zhruba 33-tisíc, povedal v rozhovore pre server iHNED.cz šéf výroby a logistiky Škody Auto Michael Oeljeklaus. Z dôvodu nedostatku polovodičových súčiastok podľa neho firma do začiatku augustovej celozávodnej dovolenke zrejme zruší 60 smien.

Týždenne vyrobí Škoda Auto v Česku okolo 21-tisíc áut, pričom zhruba 3-tisíc až 5-tisíc nemožno kvôli chýbajúcim čipom dokončiť. Najviac automobilke chýba riadiaca jednotka ESP v Octavii a jednotky ovládania okien prakticky vo všetkých modeloch.

Do začiatku dvojtýždňovej celozávodnej dovolenky začiatkom augusta firma podľa aktuálneho odhadu kvôli nedostatku dielov vyrobí 50-tisíc nekompletných vozidiel, povedal serveru Oeljeklaus. Podľa neho firma zrejme bude musieť do začiatku dovolenky zrušiť 60 smien. „Je možné, že sa zastaví výroba trebárs na celý deň, teda tri smeny naraz, alebo viac dní, ale samozrejme nechceme odstaviť výrobu na dlhšiu dobu," uviedol Oeljeklaus.

Škoda Enyaq iV Sportline.
Neprehliadnite

Škoda Auto v prvom štvrťroku zvýšila prevádzkový zisk takmer o polovicu

Vedenie firmy rokuje s odbormi o tom, že by sa výroba úplne nezastavila ani pri celozávodnej dovolenke. Automobilka by sa v takom prípade zamerala na dokončenie rozpracovaných vozidiel. „Radi by sme počas týchto dvoch týždňov dokončili 20-tisíc áut, ktoré nám teraz stoja na odstavných plochách," povedal Oeljeklaus webu iHNED.cz.

Dodávky čipov by sa mohli podľa Oeljeklausovho odhadu zlepšiť koncom roka. „Vo štvrtom štvrťroku sa trh vráti do normálu a veríme, že dielov bude dosť, aby sme autá, ktoré budeme musieť v medziobdobí opäť odstavovať, dokončili," dúfa Oeljeklaus.

Nedokončené autá Škoda zatiaľ dáva na odstavné plochy, ktoré majú kapacitu 55-tisíc vozov. V súčasnosti je na nich podľa Oeljeklausa odstavených 33-tisíc vozov.

Škoda Auto prevádzkuje v Českej republike tri výrobné závody, a to v Mladej Boleslavi, Kvasinách a vo Vrchlabí. Autá vyrába ale aj v Číne, v Rusku, na Slovensku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev, ďalej na Ukrajine a v Kazachstane v spolupráci s lokálnymi partnermi. Pôsobí na viac ako 100 trhoch. V prvom štvrťroku automobilka zvýšila prevádzkový zisk o 46 percent na 448 miliónov eur.