"Tie ceny sú šialené. Žiadny Kubánec, ktorý pracuje v štátnej sfére si nemôže dovoliť zaplatiť také peniaze," citoval britský spravodajský server BBC jednu zo žien, ktorá sa prišla pozrieť do autosalónu v havanskej štvrti Miramar.

"Nemám slov, je to ohromujúce. Nechápem, akú má štát stratégiu. Možno je to len skúšobná doba. Ceny sú premrštené, " vyhlásil istý Antonio. Ďalší ľudia, ktorí sa na predaj áut prišli pozrieť, ceny rovno označili za "bláznivé" a celú ponuku za "pohŕdanie".

Vláda vysoké ceny zdôvodnila tým, že zisk z predaja poputuje do osobitného fondu na rozvoj verejnej dopravy. BBC v tejto súvislosti pripomenula, že priemerná mesačná mzda je v štátnej sfére v prepočte 14,5 eura.

Liberalizácia predaja áut bola jednou z viac ako 300 reforiem navrhnutých prezidentom Raúlom Castrom, ktorý sa moci chopil po svojom bratovi Fidelovi. Sériu hospodárskych reforiem v roku 2011 schválil VI. zjazd Komunistickej strany Kuby.

Kubánci doteraz vo veľkom prevádzkujú auta z 50. rokov minulého storočia alebo aj staršie. Až do septembra 2011 bolo možné voľne predávať alebo kupovať len tie automobily, ktoré sa na ostrove vyskytovali pred revolúciou z roku 1959. Kubánci tiež stále hojne jazdia sovietskymi autami z doby, kedy bol niekdajší Sovietsky zväz najväčším kubánskym spojencom.