Najnovším trendom je využiť na zamknutie bicykla priamo niektorú z jeho častí. Na trhu sú už bicykle, ktoré používajú na zamknutie sedlo alebo odnímateľné riadidlá. Vynálezcovia Yerky tento spôsob ešte zdokonalili. Spodný rám sa dá rozpojiť, vzniknú dve ramená, ktoré sa spoja s rámom so sedlom a zamknú sa. Keby chcel zlodej bicykel ukradnúť, musí ho zničiť.
„To je dôvod, prečo naším mottom je ‚bicykel, ktorý niekto ukradne, už nie je bicykel‘. To, čo sme navrhli, je naozaj bicykel, ktorý sa nedá ukradnúť,“ uviedol jeden z tvorcov bicykla Cristóbal Cabello.
Čile i ďalšie krajiny Latinskej Ameriky sa snažia presvedčiť svojich obyvateľov, aby prešli z áut na bicykle, ktoré sú lacnejšie a priateľskejšie k životnému prostrediu. Pribúda preto značených cyklochodníkov, miest na parkovanie bicyklov i programov na zdieľanie bicyklov. Podľa štúdie jednej z miestnych univerzít sa využitie bicyklov medzi Čiľanmi za posledných päť rokov zdvojnásobilo. Krádeže bicyklov však zostávajú veľkým problémom.
Mladí Čiľania začali vymýšľať novinku po tom, čo jednému z nich bicykel niekto ukradol. Najskôr vyrobili plastový model, potom funkčný prototyp. Teraz čekajú na schválenie patentu a robia ďalšie testy odolnosti voči zlodejom.
Zároveň plánujú začať kampaň, aby získali peniaze na jeho výrobu. Na výrobu prvej tisícky bicyklov potrebujú počiatočnú investíciu 300-tisíc dolárov (240-tisíc eur) a dúfajú, že svoju Yerku začnú predávať do polovice budúceho roka.