Memorandum o spolupráci pri projekte realizácie rýchlostnej železnice Miškovec - Košice podpísali uplynulý týždeň zástupcovia maďarskej Boršodsko-abovsko-zemplínskej župy a Košického samosprávneho kraja (KSK). KSK o tom informuje na svojej webovej stránke.

Rýchlostná železnica by mala spojiť Košice s Miškovcom, čím by došlo k odľahčeniu súčasnej dopravnej záťaže na cestách nižších tried.

Uvedené samosprávy podpisom deklarovali, že budú pracovať na rozvoji železničnej dopravy medzi oboma krajskými mestami. Od vybudovania rýchlostnej železnice očakávajú vyššie využitie osobnej aj nákladnej železničnej dopravy a zároveň zníženie dopravnej záťaže na cestách II. a III. triedy.

„Košický kraj zastáva smutné prvenstvo v najnižšom počte rýchlostných ciest a diaľnic na Slovensku. Všetka doprava vrátane nákladnej je v súčasnosti vedená najmä po cestách nižších tried,“ povedal predseda KSK Rastislav Trnka.

Uvedená rýchlostná železnica by podľa neho pomohla znížiť zaťaženie životného prostredia, skvalitniť dopravnú infraštruktúru v kraji, vytvorila by podmienky na príchod investorov a tvorbu nových pracovných miest, čím by zvýšila životnú úroveň.

Volkswagen výroba
Neprehliadnite

Nová výroba pre automotive smeruje do Košíc. Developer pripravuje projekt za 17 miliónov

„Svojím podpisom sa zaväzujeme s využitím všetkých dostupných príležitostí pracovať na tom, aby nastal rozvoj železničnej trate a železničnej dopravy medzi krajskými mestami týchto dvoch žúp, ako aj na dynamickom zvýšení pomeru využitia osobnej a nákladnej železničnej dopravy na trase Miškovec - Košice,“ uviedla predsedníčka Boršodsko-abovsko-zemplínskej župy Bánné Gál Boglárka.

Aj podľa nej slov by sa tým znížil objem cestnej osobnej a nákladnej dopravy, ako aj miera znečistenia životného prostredia.

KSK uviedo, že do prípravy spolupráce sa zapojila aj spoločnosť Észak-Magyarországi Fejlesztési Zrt, ktorá má ,,zmapovať zdroje regiónu a prevziať úlohu v rozhýbaní hospodárskeho, kultúrneho a spoločenského života regiónu".

vlaky
Neprehliadnite

Dve facky pre železnice alebo keď zisk nie je tak celkom ziskom