Moskva obyvateľom Krymu po marcovom zabratí ukrajinského územia sľubovala skokové zvýšenie životnej úrovne, vyššiu mieru autonómie a prílev investícií. Mzdy a dôchodky sa na Kryme skutočne zvýšili nad dovtedajšiu ukrajinskú úroveň, rovnako, ak nie vyššie, však poskočili aj ceny tovarov a služieb.
Krymské hotely sú aj na vrchole sezóny poloprázdne, pretože Ukrajinci už na Krym nechodia a Rusi dávajú prednosť cudzine – cestujú hlavne na Cyprus, do Turecka, Egypta a Grécka. Investície sú v podmienkach sankčnej vojny s Európou vzdialenou budúcnosťou. Najväčšia národnostná menšina, krymskí Tatári, okupáciu neschvaľuje a jej duchovný vodca Mustafa Džemilev na Krym nesmie prísť.
Obyvateľom polostrova, z ktorých väčšina ochotne prijala ruský pas, robí podľa správ moskovského rozhlasu najväčšie starosti doprava. Cesta do Ruska po ceste cez nepokojnú a nepriateľskú Ukrajinu je problematická, leteckých liniek je málo a trajekt spájajúci východ Krymu s ruskou pevninou kapacitne nestačí.
Situácia sa kriticky vyhrotila tento týždeň. Na trajektovú prepravu sa čaká až dva dni a s lístkami na loď sa kšeftuje. Trajektový terminál je na krymskej strane vzdialený asi desať kilometrov od mesta Kerč. Kolóna čakajúcich automobilov je už taká, že blokuje dopravu v samotnom Kerči. Podľa informácie agentúry Interfax čaká na krymskej strane 2000 automobilov, na východnej ruskej 600.
Situáciu má vyriešiť obrovský most. Zákazku na jeho výstavbu získal blízky priateľ prezidenta Vladimira Putina, ruský miliardár Arkadij Rotenberg. Výstavba mosta sa má začať už tento rok a stavba bude údajne stáť 247 miliárd rubľov (5,1 miliardy eur) zo štátnej pokladne. Skôr ako o tri roky sa však obyvatelia polostrova úľavy nedočkajú.
Kerčský most, ktorého dĺžka presahovala 4,5 kilometra, bol prvýkrát vybudovaný v roku 1944, ale už počas nasledujúcej zimy ho plávajúce ľadové kryhy vážne poškodili. Za sovietskej éry sa úrady odhodlali len vyčistiť prieliv od zvyškov mostnej konštrukcie a prepravu medzi Krymom s ruským Krasnodarským krajom odvtedy zabezpečuje trajekt. V súčasnosti medzi Krymom a ruskou pevninou denne premáva priemerne desať železničných a 33 automobilových trajektov.
Stavbu nového mosta, ktorý zvíťazil v projekčnom súboji s navrhovaným podmorským tunelom, môže skomplikovať nedostatok investičných prostriedkov. V dôsledku západných sankcií uvalených kvôli ruskej podpore ukrajinských separatistov stratilo Rusko prístup k západným pôžičkám. Pomôcť vraj majú Číňania.