Zvyšovanie cien v obchodoch so sebou prinieslo aj zvýšený záujem o potraviny pred exspiráciou. Ľudia sa po produktoch s končiacim dátumom spotreby obhliadajú v snahe ušetriť. Pokiaľ v Česku sa spomínaný trend zintenzívnil najmä s príchodom krízy, Slováci takéto potraviny nakupovali už pred výrazným zdražovaním, píše TV Markíza.
Tovar so zľavou 30 percent
Rekordný záujem Čechov o zľavnené potraviny potvrdzujú aj obchodné reťazce. O spomínanom trende pre český portál Lidovky rozprával aj hovorca siete obchodov Albert Jiří Mareček.
Priblížil, že tovar pred dátumom spotreby reťazec predáva so zľavou 30 percent. Niektoré obchodné reťazce sa preto rozhodli, že pulty s takýmto tovarom rozšíria.
Slováci v zľavách nakupovali už pred krízou
Slovenskí obchodníci však v porovnaní s obdobím pred krízou zvýšený záujem o takéto výrobky nezaznamenali.
„Zatiaľ sme nezaznamenali zvýšený záujem zákazníkov o tovary pred exspiráciou,“ vyjadrila sa pre TV Noviny PR manažérka COOP Jednota Jana Kuklová.
Podobne situáciu hodnotí aj hovorkyňa spoločnosti Billa. Množstvo zľavneného tovaru sa podľa nej nezvýšilo, preto pulty s akciovými potravinami rozširovať neplánujú. Podľa reťazcov však ide o výsledok systému plánovania nákupu. Ten majú nastavený tak, aby v predajni zostalo tovaru s končiacou dobou spotreby čo najmenej.