V Nemecku sa tento rok predá 2,8 milióna nových vozidiel domácich automobiliek, teda približne o štvrtinu menej ako v roku 2019 pred vypuknutím pandémie. Denníku Augsburger Allgemeine to povedal analytik Manuel Kallweit z nemeckého zväzu automobilového priemyslu VDA.
Vývoj v Nemecku nie je ojedinelý, ale je súčasťou zložitého prostredia na globálnom trhu, uviedol Kallweit. „Rovnováha na svetovom trhu sa mení,“ povedal dodal, že v Európe a v Spojených štátoch sa tento rok predá približne o 3,7 milióna vozidiel menej než pred krízou. Čína a India naopak zaznamenávajú nárast o štyri milióny vozidiel.
Najväčšia nemecká a európska automobilka Volkswagen pre tieto problémy oznámila prísnejší program znižovania nákladov. Prvýkrát nevylúčila, že môže zatvárať závody v Nemecku.
Podľa v stredu zverejneného prieskumu hospodárskeho inštitútu Ifo sa podnikateľské prostredie v nemeckom automobilovom priemysle v auguste zhoršilo štvrtý mesiac po sebe. Ukazovateľ nálady v odvetví klesol na mínus 24,7 bodu z júlových mínus 18,5 bodu.
Expertka inštitútu Ifo Anita Wolfová nevidí napriek kríze a zlej nálade v nemeckom automobilovom priemysle situáciu čierne. Odvetvie by neodpisovala: „Nie je to prvá kríza, ktorou automobilový priemysel musel prejsť,“ uviedla. A nebude podľa nej ani posledná. V minulosti sa výrobcovia vozidiel ukázali ako veľmi odolní a silní v inováciách počas kríz, zdôraznila Wolfová. Ukázali to napríklad pri riešení ťažkostí dodávateľského reťazca v posledných rokoch alebo pri vývoji patentov pre elektrický pohon, dodala.