Krajiny V4 si v cestovnom ruchu chcú spoločne podmaniť vzdialené trhy, najmä USA, Áziu a Stredný východ. Vyplynulo to zo stretnutia najvyšších zástupcov príslušných ministerstiev a riaditeľov národných organizácií cestovného ruchu, ktoré Slovensko ako predsedajúca krajina zoskupenia krajín V4 zorganizovalo v Pezinku.
„Máme spoločný cieľ pritiahnuť do nášho regiónu turistov z celého sveta. V spolupráci celej V4 vidíme veľký potenciál, všetky krajiny totiž majú čo ponúknuť,“ uviedla štátna tajomníčka Ministerstva dopravy SR Katarína Bruncková.
Online kampaň s názvom Creative Cities
„Iniciatívu krajín V4 spolupracovať ocenila aj Európska komisia pre cestovný ruch (ETC) a podporila nás grantom, ktorý využijeme na spoločnú online kampaň s názvom Creative Cities, zamierenú na Ameriku,“ priblížil generálny riaditeľ Slovakia Travel Václav Mika.
Na spoločnom rokovaní delegácie preberali témy týkajúce sa aktuálnych výziev cestovného ruchu v strednej Európe a faktorov, ktoré na sektor vplývajú, imidžu stredoeurópskeho cestovného ruchu v porovnaní s inými regiónmi a akčných plánov jednotlivých krajín V4 pre udržanie a rozvoj cestovného ruchu.
Prijatie protokolu o spolupráci
Súčasťou stretnutia bolo aj prijatie protokolu o spolupráci krajín V4 v oblasti cestovného ruchu. Prílohou protokolu je marketingový akčný plán krajín V4 pre podporu cestovného ruchu v regióne strednej Európy cielený na vzdialené trhy - USA, Áziu (Južnú Kóreu, Japonsko), Stredný východ - Izrael a Spojené arabské emiráty. „V Európe sme síce konkurenti, ale na vzdialených trhoch sme partneri,“ dodal Mika.
Slovensko sa v kampani zameria na propagáciu troch miest, a to Bratislavy, Košíc a Trenčína. Návštevy miest (city breaks) predstavujú jeden z kľúčových produktov slovenského cestovného ruchu a jeden z hlavných motívov návštev zahraničných turistov.
Okrem toho bude cieľom spoločnej kampane prezentovať strednú Európu nielen ako destináciu historického dedičstva, ale aj ako modernú a pulzujúcu destináciu pre vyznávačov mestského cestovného ruchu.