Trh s kozmetikou do konca desaťročia stúpne o takmer 50 percent na 400 miliárd eur, odhaduje šéf L 'Oréalu Nicholas Hieronimus.
Hieronimus kozmetickú firmu vedie už takmer štyri desaťročia. Za ten čas sa podľa neho kozmetický priemysel výrazne zmenil. Vďaka internetovému obchodu a sociálnym sieťam môžu ľahšie do odvetvia vstúpiť začínajúce firmy. Do popredia záujmu sa dostala divízia starostlivosti o pleť a kozmetické výrobky používa čoraz viac mužov.
„Testujem naše produkty aj produkty konkurencie. Chceme sa uistiť, že máme to najlepšie. Niekedy sa objaví zaujímavý konkurenčný výrobok, ktorému sa musíme vyrovnať,“ povedal okrem iného Hieronimus.
Za najväčšiu zmenu v odvetví za posledných desať rokov považuje nástup technológie, takzvaný beauty tech. Technológia pomáha zvyšovať účinnosť kozmetických výrobkov, či už prostredníctvom diagnostiky, alebo dokonca prostredníctvom personalizovaných kozmetických výrobkov na mieru. V tom vidí aj budúcnosť sektora.
„Do technológií každoročne investujeme vyše jednu miliardu eur. Zaviazali sme sa stať sa lídrom v oblasti technológií pre kozmetický priemysel. Využívame pritom umelú inteligenciu. Chceme tak pomôcť našim výskumníkom, aby dokázali prísť s novými spôsobmi, ako vytvárať produkty,“ povedal.