Francúzska kozmetická značka L'Oréal odstráni z obalov svojich produktov slová ako "bieliaci" či "svetlý". Urobí tak v reakcii na celosvetové protesty proti rasizmu, uviedla v sobotu agentúra AFP. „Skupina L'Oréal sa rozhodla odstrániť z obalov svojej pleťovej kozmetiky slová ako 'biely/bielenie', 'svetlý/zosvetlenie' či 'bledý',“ píše sa vo vyhlásení.

Toto oznámenie nadväzuje na štvrtkové rozhodnutie značky Unilever, ktorá v Indii a Bangladéši premenuje krém na zosvetlenie pleti s názvom Fair & Lovely (Svetlý a krásny). Unilever vysvetlil, že v tomto názve prestane používať slovo 'fair' (svetlý), pretože sa „zaviazal, že bude oslavovať všetky odtiene pleti“.

117971612
Neprehliadnite

Najbohatší Európan kúpi Tiffany. Zaplatí miliardy dolárov

Tlak na kozmetické či potravinárske spoločnosti, aby v niektorých prípadoch zmenili svoje názvoslovie, sa začal po vypuknutí protestov vyvolaných násilnou smrťou Afroameričana Georgea Floyda a sformovaní sa v podstate už celosvetovo pôsobiaceho hnutia Black Lives Matter.

Firma Johnson & Johnson tak napríklad minulý týždeň oznámila ukončenie výroby niektorých produktov radu Neutrogena a Clean & Clear, ktoré sa v Ázii a na Blízkom východe predávajú ako krémy na redukciu tmavých škvŕn.

Niekoľko amerických spoločností zvažuje úplnú zmenu log svojich značiek. Jednou z nich je spoločnosť Mars, ktorej značka Uncle Ben's má ako logo podobizeň Afroameričana.