„Sme love brand. Táto firma dáva zmysel,“ hovorí o spoločnosti Lego Adriana Jahňáková. Rodáčka z Košíc sa presťahovala do centrály dánskej spoločnosti v meste Billund, aby sa stala viceprezidentkou pre marketing. V rozhovore pre magazín Forbes dokonca svoje zamestnanie označila za prácu snov.
...aby malo Lego čo najviac detí
A. Jahňáková pôsobí v spoločnosti Lego osem rokov. Prvých päť riadila marketing pre REEMEA (Rusko, stredná a východná Európa, Stredný východ a Afriku), kde mala pod palcom približne sto krajín. Neskôr však hľadala možnosti, ako vo firme kariérne rásť. Tak sa dostala k pozícii v meste Billund, kde pracuje ako viceprezidentka pre marketing produktových radov preschool a IPs. V prípade preschool ide o produkty pre deti predškolského veku. IPs zas predstavuje všetky spolupráce, ktoré má Lego s jednotlivými partnermi.
„Pre firmu je jeden z najdôležitejších parametrov, ktoré okrem globálneho predaja a zisku EBIT sleduje, takzvaný active consumer base. Znamená, koľko detí pritiahneme k legu. Meriame to cez prieskumy penetrácie, teda koľko domácností má náš produkt a ako často sa s ním hrajú,“ dodáva A. Jahňáková.
V jednoduchosti tak možno povedať, že cieľom je, aby sa Lego dostalo do rúk čo najväčšiemu množstvu detí. V takom prípade nezáleží, či ho dieťaťu kúpili, alebo sa k nemu dostalo cez charitatívnu organizáciu. „Meradlom môjho úspechu bude, keď sa bude hrať s legom viac detí. Máme cieľ, aby to bolo sto miliónov, sme tesne pod ním,“ konštatuje marketérka.
Každý hlas má váhu
Podľa A. Jahňákovej je pracovná kultúra v centrále v Dánsku špecifická napríklad presnými odchodmi z práce. Opisuje, že každý zamestnanec o 16:00 h vypne počítač a odchádza za rodinou. „Nik ho vtedy ani nezastaví, lebo vie, že pravdepodobne ide vyzdvihnúť deti zo školy a bude sa im venovať. Možno si potom večer ešte otvorí počítač, ale to je iba na jeho rozhodnutí,“ priblížila v rozhovore pre Forbes.
Okrem toho spomenula napríklad aj to, že dánsku kultúru vníma ako konsenzuálnu. Podľa jej slov predchádza jednotlivým rozhodnutiam dialóg a vypočutie si názorov z viacerých strán. Takisto tvrdí, že veľkou súčasťou firmy je demokratickosť.
„Každý hlas má váhu. Je to veľmi neautokratické, nebyrokratické, takže keď príde CEO, dá si presne tú istú kávu ako ja, z toho istého automatu, a spýta sa ma, ako sa mám,“ uzatvára so slovami, že pre marketéra je spomínaná pozícia prácou snov.