Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) verí, že tú najhoršiu fázu krízy spôsobenej pandémiou nového koronavírusu má už za sebou, Naznačujú to výsledky za 3. kvartál jeho finančného roka 2019/2020, ktoré prekonali odhady ekonómov.

Podľa H&M k tomu prispelo dobre prijatie jeho nových kolekcií, rýchle opatrenia v reakcii na pandémiu, vyšší predaj za plnú cenu a kontrola nákladov. To reťazcu pomohlo zotaviť sa zo straty v predchádzajúcom štvrťroku rýchlejšie, ako čakal.

Reťazec H&M vykázal za tri mesiace do konca augusta čistý zisk 1,82 miliardy švédskych korún (172,16 milióna eur), ktorý bol nižší ako 3,86 miliardy SEK v rovnakom období predchádzajúceho roka. Analytici, ktorých oslovila spoločnosť FactSet, však očakávali ešte slabší zisk, v priemere 1,41 miliardy SEK.

Billa nová predajňa vo Valaskom
Neprehliadnite

Reťazce sa čoraz viac orientujú na menšie predajne. K trendu sa pridala aj Billa

Tržby v sledovanom období klesli o 19 percent na 50,87 miliárd SEK. V lokálnych menách sa znížili o 16 percent. H&M poznamenal, že jeho predaj ovplyvnilo ochorenie Covid-19, pre ktoré je stále časť jeho obchodov zatvorených. H&M tiež uviedol, že v septembri sa tempo poklesu tržieb v miestnych menách spomalilo na päť percent.

Podľa H&M sa zmeny v správaní zákazníkov sa počas pandémie zrýchlili, pričom stúpol počet nakupujúcich on-line. To podnietilo reťazec k zintenzívneniu tempa transformácie a investícií do digitalizácie a optimalizácie portfólia obchodov. H&M dodal, že v súčasnosti je stále zatvorených 166 z jeho viac ako 5 000 obchodov na celom svete.