Ministerstvo chce dať Nissanu pokutu 330 miliónov wonov (248-tisíc eur) a nariadi stiahnutie všetkých 814 naftových vozidiel Qashqai, ktoré sa doteraz v krajine predali. Kórea nariadila testy pri 20-tich modeloch naftových vozidiel v novembri po zistení, že Volkswagen manipuloval s výsledkami testov dusíkových emisií. Podľa úradu obsahuje aj naftový Qashqai softvér, ktorý zapína systém kontroly emisií vo chvíli, keď spozná, že sa emisie merajú. Nissan to však popiera.

„Nissan nikdy nelegálne nemanipuloval s žiadnymi vozmi, ktoré vyrobil, a nepoužil u nich žiadne také zariadenie," uviedla automobilka podľa agentúry Reuters. Firma dodala, že nález juhokórejských úradov sa úplne líši od zistenia úradov v Európskej únii, ktoré dospeli k záveru, že vo vozidlách Nissanu sa žiadne zariadenia pre manipulácia s emisiami nenachádzajú

Volkswagen vlani priznal, že do vozidiel s naftovými motormi inštaloval softvér umožňujúci pri testovaní emisií skrývať vysoko nadlimitné hodnoty oxidov dusíka. Po celom svete sa aféra týka približne 11 miliónov naftových áut. Volkswagen v minulom roku kvôli nákladom spojeným so škandálom prerobil 1,6 miliardy eur, čo predstavuje najvyššiu celoročnú stratu v jeho histórii.

Európske úrady po afére Volkswagenu napospol zistili, že limity pre emisie oxidov dusíka v reálnej prevádzke prekračuje väčšina modelov osobných naftových vozidiel. Softvérové ​​úpravy zamerané na obchádzanie emisných testov sa však našli iba pri vozoch skupiny Volkswagen, vrátane automobilov českej Škody Auto.