Rast výrobcu energetických nápojov Red Bull v minulom roku po predchádzajúcom období rýchlej expanzie spomalil, pretože vyššie náklady a silná konkurencia na trhu s nápojmi znížili marže. Čisté tržby spoločnosti stúpli o deväť percent na 10,6 miliardy eur, čistý zisk však stúpol o 3,1 percenta na 1,7 miliardy eur.
V predchádzajúcich dvoch rokoch tržby rástli o viac ako 20 percent ročne. Zisková marža pred zdanením bola vlani najnižšia za štyri roky. Minulý rok bol prvým celým obchodným rokom pod novým vedením po smrti zakladateľa Dietricha Mateschitza.
Red Bull vlastní Mark Mateschitz, syn Dietricha Mateschitza, a thajská rodina Yoovidhyaovcov. Spoločnosť sa nezadlžuje a je známa tým, že o svojej prevádzke zvyčajne mlčí. Rakúska účtovná závierka je jednou z mála informácií o firme.
Firma dodala, že tento rok očakáva ďalší rast tržieb a zisku. Výdavky na marketing vlani predstavovali takmer štvrtinu tržieb. Sponzorské platby športovcom dosiahli 1,09 miliardy eur.
Konkurencia na americkom trhu s energetickými nápojmi, ktorého hodnota predstavuje zhruba 22 miliárd dolárov zosilňuje. Spoločnosti Red Bull a Monster Beverage strácajú podiel na trhu v prospech nových účastníkov, ako je Celsius Holdings, hoci ich predaj rastie. Podiel nápojov Red Bull na americkom trhu vlani klesol pod 36 percent z viac ako 39 percent o rok skôr, ukazujú údaje analytickej spoločnosti Circana. Podiel firmy Monster sa v rovnakom období znížil na 35 percent z viac ako 42 percent.
Red Bull vlani pokračoval v rozširovaní športových investícií a kúpil väčšinový podiel v cestnom cyklistickom tíme BORA-Hansgrohe. Holandský jazdec Max Verstappen získal vlani pre tím vlastnenia Red Bullom titul vo formule 1 tretím rokom za sebou. Spoločnosť tiež prevádzkuje futbalové tímy v Nemecku, New Yorku a Brazílii.