Nemecká automobilka sa pripravuje na „nový normál" narušenia dodávateľského reťazca.
„Investície do nových kapacít sú nateraz na dobrej ceste, ale pravdepodobne bude ešte stále existovať štrukturálny nedostatok polovodičov až do roku 2023 vrátane," povedal M. Aksel pre týždenník a dodal, že „ide o štrukturálny problém, ktorý sa nedá vyriešiť tak rýchlo". Na druhej strane dodávky káblových zväzkov, ktorých bol nedostatok po februárovej invázii Ruska na Ukrajinu, už podľa neho nie sú problémom.
M. Aksel však varoval, že to, čo sme videli v dodávateľských reťazcoch za posledné dva roky, treba chápať ako nový normál. „S novými geopolitickými problémami budú podobné situácie ešte zložitejšie a náročnejšie," dodal.
V prípade nedostatku plynu spoločnosť uvažuje o presune výroby
Nemecká automobilka Volkswagen by mohla presunúť výrobu z domáceho trhu aj z krajín východnej Európy, ak by súčasný nedostatok plynu pokračoval aj po najbližšej zime. Ak by sa firma napokon skutočne rozhodla výrobu presunúť, najväčšie šance by mali krajiny na juhozápade Európy, prípadne pobrežné oblasti v severnej Európe.