Úrad na ochranu osobných údajov (ÚOOÚ) ešte neukončil konanie v prípade úniku informácií z aplikácie Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) Moje eZdravie. Pre TASR to potvrdila Lucia Bezáková z odboru právnych služieb ÚOOÚ.

Konanie vo veci NCZI Moje eZdravie stále prebieha, nebudeme sa k nemu bližšie vyjadrovať. Dĺžku konania, tak tohto, ako aj niektorých iných, priamo ovplyvňujú aj opatrenia Úradu verejného zdravotníctva SR, ktoré je povinný dodržiavať aj úrad pri výkone svojej činnosti," uviedla Bezáková.

Mobil
Neprehliadnite

Systém Moje ezdravie má technické problémy

Slovenská bezpečnostná IT spoločnosť Nethemba upozornila v septembri 2020 na kritickú zraniteľnosť v aplikácii Moje eZdravie, na základe ktorej získala osobné informácie o viac ako 130-tisíc pacientoch, ktorí boli v SR testovaní na ochorenie Covid-19. Podľa firmy umožnila chyba získať informácie o všetkých viac ako 390-tisíc pacientoch v databáze.

NCZI neskôr informovalo, že funkcionalita zberu dát v aplikácii Moje eZdravie bola od začiatku chybná a nebezpečná. Od prvotného nasadenia nespĺňala bezpečnostné štandardy, ktoré sú pre informačné systémy verejnej správy povinné. Následne boli prijaté potrebné technické aj organizačné bezpečnostné opatrenia.