Pandémia ochorenia Covid-19 sa stala katalyzátorom presunu zákazníkov do online prostredia. Čoraz viac spoločností tak prináša do svojej komunikácie konverzačné technológie na báze umelej inteligencie, pokročilé vyhľadávacie mechanizmy a iné inovácie, ktorých úlohou je zlepšiť a zjednodušiť celkový zážitok a dojem klienta. V utorok to uviedla Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO), ktorá prostredníctvom webinára poskytla priestor na prezentáciu niektorým slovenským spoločnostiam z tejto oblasti.

Prvým nezávislým inštitútom svojho druhu na Slovensku, ktorý sa zaoberá výskumom inteligentných technológií - umelej inteligencie a viacerých oblastí informatiky a IT, je Kempelenov inštitút inteligentných technológií (KInIT). Podľa vedúceho výskumu Michala Kompana je víziou inštitútu ,,koncentrácia talentov na rozvoj inovácií v priemysle a zvyšovanie ich dostupnosti na Slovensku, či už ponukou možností mladým ľuďom zostať alebo sa vrátiť späť na Slovensko a budovať excelentný výskum v oblasti inteligentných technológií".

openspace, kancelaria, homeoffice
Neprehliadnite

Štvrtina firiem už pre pandémiu rieši transformáciu pracovných miest

Na webinári sa predstavilo aj dizajnérske štúdio Lighting Beetle, ktoré kombinuje dizajn zameraný na človeka, technológie a biznis, tiež globálne úspešná slovenská spoločnosť Touch4IT či slovenská pobočka najväčšej súkromne vlastnenej spoločnosti na svete venujúcej sa konverzačnej umelej inteligencii IPsoft a jej hlavný projekt Amelia.

Inovačné služby SARIO prepájajú potreby klientov agentúry, investorov a globálne spoločnosti so slovenskými technologickými spoločnosťami, ktoré sú schopné inovovať nielen ich výrobné procesy. Od vzniku platformy inovačných služieb v septembri 2017 agentúra zorganizovala celkovo 24 inovačných podujatí. V priemere každá desiata prezentácia slovenskej firmy viedla k získaniu pilotného inovačného projektu - zákazky, ktorých aktuálne agentúra eviduje 15.