Online obchod predstavuje pomerne jednoduchý spôsob podnikania. Človek sa vďaka nemu môže stať sám sebe pánom, alebo si privyrobiť k bežnej výplate. Okrem tovaru a skladu, ktorý majú začínajúci e-shoperi často doma, sa treba postarať už len o samotný e-shop. Oproti minulosti je dnes jeho spustenie podstatne lacnejšie, jednoduchšie a rýchlejšie.
E-shop na prenájom – rýchlo a lacno
Čo sa týka ceny, zrejme najdostupnejšou možnosťou je e-shop na prenájom. Ako to funguje? Celý obchod je vlastne pripravený na použitie a vy si ho len prenajímate. Výhodou tohto riešenia je rýchlosť – môžete ho mať hotový doslova za pár dní, a to bez programátora. Sami si vyberiete z dostupných šablón, pridáte tovar, opis produktov a nastavíte všetko ostatné.
Ešte dôležitejšia ako rýchlosť je však pre mnohých začínajúcich podnikateľov cena. A tá je veľmi prijateľná – ako príklad uvádzame Shoptet, ktorý je najpoužívanejším riešením na Slovensku aj v Česku a funguje na ňom spolu vyše 30 000 obchodov.
Online obchod môžete mať aj bez poplatku
Cena e-shopu na Shoptete je závislá od počtu produktov, ktoré budete predávať. Ak ešte len začínate podnikať a ponúkať budete menej ako desať produktov, online obchod od Shoptetu môžete mať zadarmo. Keď časom narastiete, môžete prejsť na niektorú z platených možností. Koľko vás teda fungujúci e-shop bude stáť?
● do 10 produktov – zadarmo
● do 100 produktov – 13 eur mesačne
● do 1 000 produktov – 51 eur mesačne
● do 5 000 produktov – 76 eur mesačne
● do 50 000 produktov – 148 eur mesačne
V cene jednotlivých balíčkov je aj rôzny počet doplnkov, ktoré zefektívnia administratívu online obchodu, zlepšia užívateľské prostredie pre zákazníkov alebo pridajú na výkonnosti marketingu. Výhodou najmä pre nováčikov v tomto biznise je, že počas prvých tridsiatich dní si môžete na Shoptete vyskúšať všetky funkcionality a skúsiť si nastaviť web zadarmo. Túto možnosť sa oplatí využiť. Zistíte, ktoré z nich vo vašom segmente dávajú zmysel a za ktoré radšej platiť nechcete – aj keď ide len o pár eur mesačne.
Doplnky, ktoré posunú vaše podnikanie vpred
K paušálu si následne môžete inštalovať navyše aj rôzne Shoptet doplnky, ktorých cieľom je napríklad zjednodušenie práce s e-shopom alebo zvýšenie predaja. Takýmto doplnkom je aj upozornenie na odchod zo stránky bez zaplatenia tovaru v nákupnom koši či ponúkanie darčekov k objednávke.
Niektoré z týchto doplnkov sú zadarmo, za iné sa platí. Ich cena sa však, na rozdiel od podobných funkcií pripravených programátorom v prípade e-shopu na mieru, pohybuje v jednotkách eur mesačne. Doplnok pokojne môžete napríklad na mesiac-dva vyskúšať, a ak ho vyhodnotíte ako neefektívny, dá sa jednoducho zrušiť. Táto skúška vás vo väčšine prípadov nebude stáť viac ako 10-20 eur.
Čo môže cenu navýšiť?
Nastavenie e-shopu na Shoptete zvládnete aj sami. Ak by ste ho však predsa len chceli zveriť niekomu skúsenejšiemu, samozrejme, môžete. Shoptet ponúka zoznam partnerov, ktorí sa vyznajú v rôznych oblastiach e-commerce, a uľahčuje tak ich výber. V tomto prípade však, pochopiteľne, treba k poplatku za online obchod prirátať odmenu pre odborníka, ktorý vám s ním pomôže. Môže ísť o desiatky či stovky eur – záleží na tom, čo všetko potrebujete a či pôjde o jednorazovú alebo pravidelnú pomoc.
Vzdelávanie a rady posúvajú vpred
Najmä pre začínajúcich e-shoperov je dôležité vzdelávať sa, nasávať skúsenosti a rady iných podnikateľov a profíkov. Pre Shoptet je jedným z hlavných cieľov pomoc ľuďom v ich podnikaní, preto jeho používatelia majú viacero možností, ako sa zadarmo zlepšovať.
Jednou z nich je Shoptet Univerzita, v rámci ktorej top odborníci z rôznych oblastí spojených s e-commerce radia napríklad v oblasti marketingu, SEO či zákazníckej podpory. E-shoperi si sami môžu vybrať, kedy a koho si chcú vypočuť. Ďalšie zaujímavé podnety a rady možno získať v rámci veľkej poradnej skupiny na Facebooku. Prispievajú do nej tak samotní predajcovia, ako aj odborníci zo Shoptetu. K dispozícii je aj Shoptet linka, na ktorej sa možno poradiť v češtine alebo v slovenčine.
Ideálny pomer ceny a výkonu
Vďaka Shoptetu teda môže mať človek vlastný e-shop za pár eur mesačne a podľa tisícok e-shoperov ide o najlepšie riešenie, berúc do úvahy cenu a výkon. Počiatočné náklady môžete takýmto spôsobom stlačiť na minimum, ale nie na úkor kvality. Výhodou pri prípadnej expanzii takisto je, že e-shop cez Shoptet si môžete neskôr založiť aj v Česku či Maďarsku.