Za uhradené zájazdy, ktoré si zakúpili klienti slovenskej cestovnej kancelárie FIRO-tour, ktorá v utorok ohlásila ukončenie činnosti, môžu klienti žiadať odškodnenie od poisťovne Allianz - Slovenská poisťovňa. Informuje o tom cestovná kancelária na svojej webovej stránke.

,,Požiadavku si uplatňujete nahlásením škodovej udalosti - žiadosti o vrátenie zaplatenej zálohy alebo uhradenej celej sumy zájazdu z dôvodu vyhlásenia úpadku spoločnosti FIRO-tour," vysvetlila cestovná kancelária. Slúži na to online formulár na stránke poisťovne, telefonický kontakt 0800/122 222, prípadne o odškodné možno žiadať aj listom na adresu poisťovne.

Pri online nahlásení škodovej udalosti treba kliknúť na sekciu poistenie majetku, potom na záložku s názvom osobe, kliknúť ďalej treba na inú príčinu a tam treba uviesť ako dôvod insolventnosť cestovnej kancelárie. Následne je potrebné vyplniť pole s číslom poistnej zmluvy.

Ayia, Napa, Cyprus.
Neprehliadnite

Cestovná kancelária FIRO-tour vyhlásila úpadok, nechce riskovať nevyplatenie klientov

Ako ďalej radí cestovná kancelária, klienti, ktorí si zakúpili zájazd do 14. novembra 2019, musia uviesť číslo poistnej zmluvy z certifikátu príslušného roka, čiže 411 026 005. Tí, ktorí si zájazd zakúpili po 15. novembri 2019, musia uviesť číslo poistnej zmluvy z certifikátu roku 2020, teda 411 027 102.

Ako uzavrela cestovná kancelária, k žiadosti treba uviesť aj reálnu výšku vzniknutej škody a dokázať to kópiou zmluvy o zájazde a potvrdením o platbe buď výpisom z bankového účtu o prevode, platbou kartou, alebo príjmovým pokladničným dokladom.

,,Ak bol zájazd zakúpený u nášho provízneho predajcu, je potrebné doložiť potvrdenie o úhrade na účet cestovnej agentúry uvedenej na zmluve. Ak bude poisťovňa vyžadovať ďalšie doklady, bude vás kontaktovať," spresnili na stránke. V prípade otázok sa môžu klienti cestovnej kancelárie obrátiť aj na provízne oddelenie [email protected], ak si zájazd zakúpili cez provízneho predajcu, alebo priamo na cestovnú kanceláriu [email protected], [email protected], [email protected], ak si zájazd kúpili priamo v pobočke.