Počas dvoch rokov pandémie Slováci vo veľkom nakupovali cez internet. Slovenská pošta aj preto tento rok zvýšila počet BalíkoBoxov na 155. Podľa dát Štatistického úradu SR však trh s balíkmi medziročne klesol o 10 percent.

„Konkurencia je veľká. Po tom úspechu v minulom roku všetci doručovatelia nastavovali kapacity na ďalší rast, ten však, bohužiaľ, neprišiel. Tento pokles ešte zvýšil konkurenčný boj. Časom však asi narazíme na nejakú hranicu a nevyhneme sa zdieľanej ekonomike. BalíkoBoxy môžu začať pôsobiť rušivo a príde ku konsolidácii. Na západe už takéto projekty fungujú, existujú boxy dostupné pre všetkých doručovateľov,“ zhodnotil vývoj generálny riaditeľ Slovenskej pošty Ľubomír Mindek v bilančnom rozhovore na sociálnych sieťach ministerstva dopravy.

Klesá aj „listový biznis,“ ktorý sa za posledné roky prepadol o 30 percent. To znamená, že sa posiela približne o 50 miliónov listov menej. Pošta preto výrazne investuje do elektronizácie služieb, procesov a zároveň sa snaží znižovať náklady.

„Finančne je to dosť cítiť, preto musíme optimalizovať a fungovať inak. Nevyhneme sa transformácii poštovej siete. Máme niekoľko stoviek malých pôšt, kde je obrat do 100 eur denne a z ekonomického hľadiska je teda jasné, že musíme niečo zmeniť. Služby chceme a musíme zachovať, ale kamenné pobočky nebudú v takom rozsahu, ako sú dnes,“ dodal Mindek.

Ďalšie dôležité správy

Regióny: Pošta - nová triedička balíkov. Na pobočke Slovenskej pošty č.1 v Bratislave slávnostne uviedli do prevádzky novú linku na triedenie zásielok.
Neprehliadnite

Slovenská pošta zavádza zvýšenú kontrolu zásielok z Ukrajiny