Táto súčasť plánu expanzie materskej firmy Yum Brands v Číne prichádza po sérii škandálov s potravinami a po marketingových chybách, ktoré mali negatívny dopad na tržby spoločnosti v krajine, napísala agentúra Reuters.

Reštaurácia by mala byť otvorená v hlavnom meste Tibetu, Lhase, v prvej polovici budúceho roka. Bude prevádzkovaná formou franšízy.

Yum Brands, ktorému okrem KFC patria tiež reťazce Pizza Hut či Taco Bell, sa teraz pripravuje na oddelenie svojich aktivít v Číne do samostatnej firmy. Čínska divízia plánuje strojnásobiť počet reštaurácií v krajine na 20-tisíc a získať viac franšízových partnerov.

KFC zvažoval otvorenie reštaurácie v Tibete už pred viac ako desiatimi rokmi. Svoje plány nakoniec v roku 2004 zrušil s tým, že by vstup do regiónu nebol ekonomicky uskutočniteľný. Proti plánom KFC sa tiež postavil tibetský exilový duchovný vodca dalajláma, ktorý je vegetariánom.

Yum má v Číne 6 900 reštaurácií. Firme sa však v poslednom čase nedarí prilákať zákazníkov, ktorí hľadajú zdravšie a lokálne jedlo a výhodné ponuky na internete. Dopad na hospodárenie firmy má aj ekonomické spomalenie v krajine.