Spoločnosť Kenvue, známa výrobou produktov v oblasti spotrebiteľského zdravia, oznámila za druhý štvrťrok tržby aj zisk, ktoré prekonali očakávania trhov. Výrazne k tomu prispeli lepšie než predpokladané tržby v divízii základných zdravotných produktov, ktorá predáva výrobky značiek Band-Aid, Carefree či Listerine.
Spoločnosť tento týždeň uviedla, že celkové tržby za druhý kvartál dosiahli štyri miliardy dolárov. Prekonala tak očakávania analytikov, ktorí počítali s tržbami na úrovni 3,94 miliardy dolárov.
Odhady analytikov prekonal aj zisk upravený o jednorazové položky. Tento zisk dosiahol na akciu 32 centov, zatiaľ čo analytici počítali s tým, že zaznamená 28 centov/akcia.
Výsledky podporila najmä divízia základných zdravotných produktov, kde tržby dosiahli 1,26 miliardy dolárov. Medziročne to znamená rast o takmer päť percent. Aj v tomto prípade prekonala firma Kenvue odhady analytikov, ktorí očakávali tržby divízie na úrovni 1,24 miliardy dolárov.
Na druhej strane, divízia starostlivosti o pleť, ktorá predáva výrobky značiek ako Neutrogena a Clean & Clear, vykázala najhoršie výsledky spomedzi jednotlivých divízií. Jej tržby dosiahli 1,10 miliardy dolárov, čo medziročne predstavuje pokles takmer o štyri percentá. Výsledky zároveň zaostali za odhadmi analytikov. Tí predpokladali tržby na úrovni 1,16 miliardy dolárov.
Aj divízia self-care, ktorá zahrnuje lieky Tylenol a Benadryl a je najväčším segmentom firmy Kenvue, evidovala pokles tržieb. Klesli o 1,6 percenta na 1,64 miliardy dolárov. Prekonala však očakávania analytikov, ktorí počítali s tržbami divízie 1,60 miliardy dolárov.