Turisti a obyvatelia veľkomiest ich raz milujú a raz nenávidia. Technologický inštitút v Kjóto vo svojej novej štúdii zanalyzoval časti miest, ktoré v ľuďoch vyvolávali najväčší hnev a znechutenie či naopak radosť a pokoj, píše agentúra Bloomberg.

Analýza skúmala takmer dva milióny príspevkov na sociálnej sieti Twitter z Londýna a San Francisca v období rokov 2016 a 2017. Vyplynulo z nej, že ľudia zažívali pozitívnejšie emócie v reštauráciách a parkoch a tie negatívnejšie zas v kanceláriách či na športových štadiónoch.

Pomocou neurónových sietí sa vedcom podarilo identifikovať, kde a kedy vyjadrovali príspevky hnev, očakávanie, znechutenie, strach, radosť, smútok, prekvapenie či dôveru.

Zelené a rekreačné miesta v obyvateľoch vyvolávali najpozitívnejšie emócie. Najviac radosti pritom pociťovali pri bazénoch, v prístavoch, na pobreží či mólach. Radosť mali ľudia aj v hoteloch či reštauráciách.

Nie je prekvapením, že najviac stresu obyvatelia zažívali počas presunu po meste. Príspevky uverejnené v blízkosti vlakových staníc, autobusových zastávok či mostov, kde je hustá premávka, v nich vyvolávali pocity znechutenia a hnevu.

Keďže sa vedci sústredili iba na príspevky v angličtine, výsledky analýzy nemusia platiť pre mestá s malou digitálnou stopou. Zistenia by podľa nich však aj napriek tomu mohli pomôcť zlepšiť infraštruktúru jednotlivých miest.

Ďalšie dôležité správy

Zmeny od januára pocítia vo svojich peňaženkách dôchodcovia, pracujúci ľudia aj rodiny s deťmi.
Neprehliadnite

Životné náklady, vojna na Ukrajine aj epidémie. Slováci v prieskume prezradili svoje problémy