Turisti a obyvatelia veľkomiest ich raz milujú a raz nenávidia. Technologický inštitút v Kjóto vo svojej novej štúdii zanalyzoval časti miest, ktoré v ľuďoch vyvolávali najväčší hnev a znechutenie či naopak radosť a pokoj, píše agentúra Bloomberg.
Analýza skúmala takmer dva milióny príspevkov na sociálnej sieti Twitter z Londýna a San Francisca v období rokov 2016 a 2017. Vyplynulo z nej, že ľudia zažívali pozitívnejšie emócie v reštauráciách a parkoch a tie negatívnejšie zas v kanceláriách či na športových štadiónoch.
Pomocou neurónových sietí sa vedcom podarilo identifikovať, kde a kedy vyjadrovali príspevky hnev, očakávanie, znechutenie, strach, radosť, smútok, prekvapenie či dôveru.
Zelené a rekreačné miesta v obyvateľoch vyvolávali najpozitívnejšie emócie. Najviac radosti pritom pociťovali pri bazénoch, v prístavoch, na pobreží či mólach. Radosť mali ľudia aj v hoteloch či reštauráciách.
Nie je prekvapením, že najviac stresu obyvatelia zažívali počas presunu po meste. Príspevky uverejnené v blízkosti vlakových staníc, autobusových zastávok či mostov, kde je hustá premávka, v nich vyvolávali pocity znechutenia a hnevu.
Keďže sa vedci sústredili iba na príspevky v angličtine, výsledky analýzy nemusia platiť pre mestá s malou digitálnou stopou. Zistenia by podľa nich však aj napriek tomu mohli pomôcť zlepšiť infraštruktúru jednotlivých miest.