Európske automobilky uzatvárajú partnerstvá s čínskymi firmami, ich cieľom je posilniť svoju pozíciu na čínskom trhu s elektromobilmi. V prvom polroku zaznamenali len Tesla a Volkswagen, z firiem mimo Ázie, významný trhový podiel. Ostatné priečky obsadili čínske automobilky ako BYD, Aion, Wuling a mnohé ďalšie, píše portál e15.cz.
„Európske automobilky majú čo ponúknuť, ale na čínskom trhu môžu byť zatiaľ slabšími partnermi,“ povedal automobilový expert EY Petr Knap.
Napríklad značka Audi v snahe dobehnúť konkurenciu zakomponuje do svojich elektrických vozidiel čínsky podvozok od spoločnosti SAIC. Získa tak rýchlejší prístup na trh. Volkswagen plánuje vývoj nových elektromobilov, preto investoval do čínskej automobilky XPeng miliardy eur.
Európski výrobcovia vozidiel, ako sú napríklad Stellantis a Renault zvažujú podobné kroky. Nadväzujú spoluprácu s čínskymi partnermi Leapmotor a Geely. Tieto partnerstvá sú v súčasnosti koncentrované iba na čínskom trhu. V budúcnosti by sa však mohli globálne rozšíriť, pričom čínske automobilky majú značnú výhodu v dodávateľskom reťazci a surovinách