„V reštauračnom vozni si môžete vychutnať napríklad takýto šťavnatý steak a mnoho ďalších dobrôt z čerstvých surovín,“ láka ZSSK na sociálnej sieti a pridáva fotku steaku na fazuľke so zemiakmi.

Kampaň bude prebiehať do konca týždňa. ZSSK tvrdí, že reštauračné vozne využívajú cestujúci často. „Pri vlakoch InterCity a rýchlikoch jazdiacich na trase Bratislava – Žilina – Košice je obsadenosť na úrovni 70 percent,“ konštatuje hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Podplácanie?

Zatiaľ čo kampaň beží, cestujúci upozorňujú napríklad na meškajúce vlaky či ich zastaranosť a špinu v nich.

„Keď dosiahnete úroveň Regiojetu, nebudete musieť takto umelo získavať ľudí, ktorí za peniaze budú ospevovať ako sa špičkovo jazdí vo vašich 30-ročných vlakoch,“ píše Gabriel Pavlík. Kritických komentárov ku kvalite vlakov je výrazne viac ako ku kvalite jedla v reštauračných vozňoch.

Železničná spoločnosť však chce presvedčiť ľudí aj o tom, že vozne sú čisté, voňavé, pohodlné a baby friendly. Dvesto eur – v poukážkach na cestovanie – môžu vyhrať testeri, ktorí budú hodnotiť nielen jedlo ale aj autovlak a detský vozeň.

„Staňte sa testovačmi slovenských vlakov a spolu s foodblogerom Food Tips Košice, autoblogerom MARTINZMARTINA a speváčkou FÍHA Tralala otestujte náš reštauračný vozeň, autovlak a detský vozeň!“ vyzýva ZSSK na Facebooku.

Obavu, ako naznačil diskutujúci G. Pavlík, že by kampaň vzbudila u ľudí dojem uplácania, si však ZSSK nepripúšťa. Podľa hovorcu je dopravca pripravený na konštruktívnu kritiku klientov. „Chceme, aby sa o nás hovorilo,“ tvrdí T. Kováč.

Kampaň štátnych vlakov pripomína uplácanie, železnice to odmietajú

Zdroj: SITA

Na testovanie sa už prihlásilo 1 300 záujemcov. Podľa neho všetci chápu, že ide o marketingovú aktivitu.

Zlepšiť svoj imidž sa ZSSK snaží aj inými kanálmi. Napríklad v septembri posielalo jej tlačové oddelenie informáciu, že testuje vône do vlaku. Až do vykurovacej sezóny mala prebiehať tretia fáza testovania aróm.

„Počas skúšobnej prevádzky aromatizátora (na úvodnej fotografii) vlakový personál monitoruje reakcie cestujúcich. Z ponúkaných vôní boli zatiaľ ako najpríjemnejšie vyhodnotené arómy biely čaj s tymianom, ibištek a zelená ďatelina s aloe,“ napísal T. Kováč.

Voňavé vlaky zacítia cestujúci predbežne v troch IC vlakoch.

Stále sa im nedarí prilákať platiacich

A prečo to vlastne robia? Napriek tomu, že 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa