Expanzia sa tým neskončila. Dvadsiatka predajní Hypernova, ktorých sa opäť raz chce striasť holandský Ahold, dáva vznikajúcej skupine príležitosť rozšíriť biznis ďalej. Ak si obe strany tľapnú, finančníkov čaká v Hypernovách upratovanie. Nejedna predajňa reťazca je stratová, väčšinu z nich Ahold prevádzkuje v prenajatých priestoroch.

Okamžitým benefitom pre nového majiteľa tak môže byť najmä zabratie nového trhu a niekoľkých potenciálne zaujímavých lokalít.

Najmä vo väčších mestách sú Hypernovy späté s nákupno-zábavnými centrami. Nový hráč by popri Hypernovách potiahol ďalej na východ aj Moju Samošku. Išlo by o logický krok vzhľadom na trendy v preferenciách spotrebiteľov. Podobne by sa javila aj expanzia s Ternom, ktorú avizuje jeho šéf Michal Holík.

Za zváženie by však možno stálo zoštíhlenie, prekopanie a zefektívnenie Hypernov. Úspešná expanzia reťazcov je podmienená dobrou logistikou a zásobovacím servisom. To bude ďalšia výzva pre prípadného nástupcu Aholdu.

Maloobchodný svet okolo J&T bude s veľkou pravdepodobnosťou rásť ďalej. Na trhu zostáva ešte niekoľko menších sietí, ktoré by mali byť dosiahnuteľným cieľom pre finančníkov.

A prečo sa s takou vervou pustili do maloobchodu? Nech sú za tým akékoľvek dôvody, dobrou inšpiráciou pre nich môže byť úspešný príbeh, ktorý napísali kolegovia z Penty s poľskou sieťou predajní Žabka. Okrem toho, že na nej slušne zarobili, urobili si aj dobré meno na dôležitom trhu. Podobný scenár by pravdepodobne neodmietli ani ľudia okolo Terna a Mojej Samošky. V brandži sa už špekuluje, že práve odtiaľ by po pár rokoch konsolidácie maloobchodnej siete mohol zafúkať vietor.