Juhokórejská automobilka Hyundai Motor zvýšila v druhom štvrťroku čistý zisk medziročne o 25 percent na 4,174 bilióna wonov (2,9 miliardy eur). Oznámila to vo štvrtok firma. Dodala, že jej tržby a prevádzkový zisk sa vyšplhali na rekordné štvrťročné úrovne.
Čistý zisk výrazne prekonal očakávania analytikov, ktorí ho odhadovali na 3,49 bilióna wonov. Prevádzkový zisk sa vo štvrťroku medziročne zvýšil o 0,7 percenta na rekordných 4,28 bilióna wonov a tržby vzrástli o 6,6 percenta na rekordných 45,02 bilióna wonov.
Spoločnosť Hyundai ale varovala, že vyhliadky sú neisté pre zostrujúcu sa cenovú konkurenciu v dôsledku ochabovania spotrebiteľského dopytu po automobiloch.
Celosvetový predaj automobilky Hyundai sa v druhom štvrťroku medziročne znížil o 0,2 percenta na 1,057 milióna vozidiel. Hyundai tvorí so svojou sesterskou firmou Kia Motors podľa objemu predaja tretieho najväčšieho výrobcu automobilov na svete za konkurentami Toyota a Volkswagen.