Čínsky internetový obchod JD.com vo štvrtok oznámil, že v druhom štvrťroku 2024 zaznamenal nárast zisku. Prispelo k tomu zníženie cien, ktoré prilákalo na jeho platformu spotrebiteľov citlivých na výdavky.
Významní čínski predajcovia ako JD.com a Alibaba sa viac zameriavajú na zľavy a tovary s nižšími cenami, keďže čínski spotrebitelia sú pri výdavkoch opatrnejší.
Čistý zisk JD.com pripadajúci bežným akcionárom v druhom štvrťroku vzrástol na 1,60 miliardy eur zo 839 miliónov eur v rovnakom období minulého roka.
Upravený zisk na akciu sa zvýšil o 73,7 percenta na 1,19 eura z 0,68 eura na akciu pred rokom. Tento výsledok prekonal odhady analytikov, ktorí očakávali zisk 0,77 eura na akciu.
Celkové tržby spoločnosti vzrástli v druhom štvrťroku o 1,2 percenta na 37,03 miliardy eur, zatiaľ čo analytici odhadovali, že dosiahnu 37,21 miliardy eur.