Na svete už jazdí 20 miliónov CNG vozidiel, v roku 2009 to bolo zhruba desať miliónov vozidiel. Na medzinárodnej konferencii to v stredu povedal výkonný riaditeľ Európskej asociácie pre zemný plyn a biometán v doprave Lennart Pilskog.
„CNG prežíva celosvetovo veľký rozmach. Európska únia ráta so 160 miliónmi eurami, ktoré budú investované do infraštruktúry CNG staníc v EÚ,“ uviedol L. Pilskog.
Dodal, že návrh smernice o zavedení infraštruktúry pre alternatívne palivá priamo nariaďuje štátom EÚ zaistiť verejne prístupnú infraštruktúru pre dodávku CNG s presnými vzdialenosťami medzi čerpacími stanicami, ktoré umožnia prevádzku vozidiel na CNG na celom území EÚ, a určitého počtu čerpacích staníc umiestených v mestských aglomerátoch.
Európska plynárenská asociácia Eurogas uvádza, že spotreba CNG v Európe sa môže do roku 2035 zvýšiť až sedemnásobne. Podľa nemeckej energetickej agentúry DENA vzrástol dopyt po CNG už v prvej polovici minulého roka medziročne o 60 percent.
Najčastejším dôvodom obstarania si CNG vozidla je podľa člena predstavenstva firmy E.ON Jiřího Šimku veľké zníženie nákladov na prevádzku. Cena CNG je zhruba polovičná oproti benzínu či nafte.
Problémom CNG je ale nedostatočne rozšírená sieť verejných plniacich staníc. Napríklad v Českej republike je v prevádzke 52 verejných plniacich staníc na CNG.
Stlačený zemný plyn sa používa ako motorové palivo miesto benzínu, nafty alebo LPG. Vyrába sa stlačením zemného plynu v kompresných zariadeniach.