Japonským automobilkám sa na začiatku tohto roka na americkom trhu darilo. Toyota zvýšila predaj v USA v prvom štvrťroku o viac než pätinu a Nissan o takmer desatinu. Toyota Motor North America predala v prvom kvartáli v Spojených štátoch 565-tisíc vozidiel. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to znamená rast o 20,3 percenta. Z toho predaj elektrických áut dosiahol takmer 207-tisíc, čo z celkového objemu predaja predstavuje 36,6 percenta.
Samotná značka Toyota zvýšila predaj o 21,3 percenta na necelých 487-tisíc vozidiel a vysoký rast predaja zaznamenala aj značka Lexus. Jej áut sa predalo vyše 78-tisíc, čo medziročne predstavuje rast o 15 percent.
Objem predaja zvýšil v Spojených štátoch aj Nissan. V prvom kvartáli predal 253-tisíc vozidiel, čo medziročne predstavuje rast o 7,2 percenta. Veľkou mierou k tomu prispel sedan Sentra, ktorého predaj sa zvýšil o 78 percent. Úspešný bol aj elektrický crossover Ariya, dopyt po ktorom vzrástol o takmer 45 percent.