T. Aikawa sa funkcie prezidenta a prevádzkového riaditeľa Mitsubishi ujal vlani v júni. Novinárom v stredu podľa agentúry AP povedal, že vyšetrovanie aféry okolo manipulácie dovedie do konca.
Automobilka v apríli priznala, že jej zamestnanci manipulovali pri niektorých modeloch s testami spotreby paliva a nadhodnocovali efektivitu využitia paliva. Metódy testovania spotreby odporujúce japonským predpisom vraj firma používala od roku 1991. Akcie Mitsubishi sa po rozhorení škandálu prepadli o viac ako 30 percent.
Japonský denník Nikkei ešte pred stredajším oznámením automobilky napísal, že T. Aikawu dočasne nahradí predseda správnej rady a generálny riaditeľ automobilky Osamu Masuko. Dvojitú funkciu podľa denníka zastáva do chvíle, než ďalšia japonská automobilka Nissan Motor dokončí prevzatie zhruba tretinového podielu v Mitsubishi za zhruba 237,4 miliardy jenov (1,9 miliardy eur). Firmy sa na tejto transakcii dohodli minulý štvrtok.
Zlé testovanie emisií a spotreby áut pri svojich 16-tich modeloch predávaných v Japonsku v stredu medzitým priznala ďalšia japonská automobilka Suzuki Motor. Používala metódy, ktoré neboli v súlade s japonskými predpismi. Riadne testy však ukázali, že nie je potrebné doterajšie údaje meniť, oznámila v stredu automobilka.
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 l Elegance + 4WD Zdroj: Suzuki
Správa prichádza po tom, čo japonské ministerstvo dopravy nariadilo všetkým domácim automobilkám preskúmať ich metódy testovania spotreby paliva po škandále automobilky Mitsubishi.
Suzuki je štvrtým najväčším výrobcom áut v Japonsku. Nesprávne testovacie metódy automobilka používala od roku 2010 a týkajú sa zhruba 2,1 milióna vozidiel. Nezrovnalosti sa netýkajú vozidiel v zahraničí, dodala automobilka.
Suzuki sa špecializuje na minivozidlá, teda automobily s objemom motora do 660 kubických centimetrov. Tie sú v Japonsku veľmi obľúbené kvôli daňovým úľavám a lepším podmienkam pri parkovaní. Suzuki ovláda v Japonsku zhruba tretinu trhu s minivozidlami.