Viaceré japonské spoločnosti začali nedávno využívať umelú inteligenciu (AI) na obsadenie dôležitých pozícií v oblasti služieb zákazníkom. Núti ich k tomu nedostatok pracovných síl v krajine, uviedla tlačová agentúra Kjódó.

Technologická spoločnosť Ridgelinez a dcérska spoločnosť predajcu autodielov Autobacs začali v auguste spoločne testovať asistentku AI Rachel. Dokáže odporúčať produkty na základe typu služby, ktorú zákazník potrebuje, modelov áut a dostupných skladových zásob. Umelá inteligencia poskytovaná spoločnosťou Couger pomáha uľahčiť prácu predajcom autodielov, ktorí musia mať rozsiahle znalosti, pretože rôzne autá často vyžadujú špecifické diely.

„Pri výmene dielov sú stále potrební ľudia, ale umelá inteligencia pomáha odporúčaním produktov,“ povedal zástupca spoločnosti Ridgelinez. „Ľudia sa môžu sústrediť na náročnejšie úlohy.“

Spoločnosti Oki Electric Industry a Kyushu Railway tiež začali testovať asistenta AI, ktorý hovorí po japonsky, anglicky a čínsky. Pomáha cestujúcim orientovať sa na stanici a asistuje pri prestupoch.

Tokijský start-up Sapeet prišiel s AI, ktorá sa dá použiť na školenie zamestnancov v oblasti služieb zákazníkom. V júli bol asistent nasadený v klenotníctve. Na účely školenia personálu demonštruje zručnosti vysoko výkonných predajcov pri jednaní so zákazníkmi a napodobňuje rozhovory so zákazníkmi.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Väčšina firiem v Nemecku sa spolieha na umelú inteligenciu, očakáva vyššiu produktivitu