Japonská automobilka Toyota sa rozhodla, že prestane sponzorovať Olympijské hry. Nebola spokojná s tým, ako Medzinárodný olympijský výbor s jej peniazmi nakladal, uvádzajú zdroje japonskej agentúry Kjódó. Sponzorská zmluva najväčšieho predajcu áut na svete vyprší po skončení tohtoročných hier v Paríži. Firma ju uzavrela v roku 2015 a jej uvádzaná hodnota 835 miliónov dolárov sa považuej za najväčšiu sponzorskú zmluvu MOV.

Toyota sa podľa agentúrnych zdrojov domnieva, že peniaze „neboli efektívne využité na podporu športovcov a propagáciu športu“.
„S Toyotou máme dohodu až do Olympijských hier v Paríži v roku 2024,“ uviedol MOV. „Naďalej úzko spolupracujeme na prípravách na Paríž a tešíme sa, že sa nám podarí tieto plány uskutočniť,“ dodal.

Automobilka už stiahla svoju olympijskú reklamu v roku 2021, keď sa konali Olympijské hry v Tokiu posunuté kvôli pandémii. Zdôvodnila to vtedy náladami v japonskej verejnosti, ktorá bola proti konaniu hier, ktoré sa však uskutočnili na naliehanie MOV.

Výbor získava väčšinu svojich príjmov z predaja vysielacích práv (61 percent) a zo sponzoringu (30 percent). V poslednom štvorročnom cykle, ktorý sa skončil hrami v Tokiu, mal MOV celkové príjmy 7,6 miliardy dolárov. Najväčších 15 sponzorov MOV zaplatilo v tomto období viac ako dve miliardy dolárov. Podľa agentúry AP sa očakáva, že v budúcom cykle táto suma dosiahne tri miliardy dolárov.

Nemecký týždenník Der Spiegel sa domnieva, že MOV si po odstúpení Toyoty nájde pre sponzoring inú automobilku. Ďalší hlavní sponzori Olympijských hier sú firmy AB Inbev, Airbnb, Alibaba, Allianz, Atos, Bridgestone, Coca-cola, Deloitte, Intel, Omega, Panasonic, P&G, Samsung a Visa.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Vplyv olympiády na ekonomiku býva neistý. Športová párty môže spôsobiť krach i 30-ročné splátky