Jaguar v pondelok večer predstavil nový koncepčný elektromobil s názvom „Type 00“, ktorým chcel svetu ukázať, akým smerom sa bude značka uberať. Vozidlo sa vyznačuje minimalistickým, no zároveň tak trochu výstredným dizajnom.

Od súčasných športových áut a SUV modelov značky sa odlišuje aj hranatým tvarom a veľkými kolesami. Niektorým ľuďom môže na prvý pohľad pripomínať Cybertruck od Tesly. Type 00 má dve farebné prevedenia – ružové s názvom „Miami Pink“ a modré „London Blue“.

Automobilky často využívajú koncepčné modely, aby otestovali reakcie zákazníkov. Zisťujú nimi, aký majú názor na nové dizajny či smer, ktorým sa chce podnik uberať. Tieto vozidlá nie sú určené na predaj zákazníkom.

Jaguar plánuje v najbližších rokoch uviesť na trh hneď niekoľko modelov elektrických vozidiel vrátane štvordverového GT vozidla. Podľa odhadov budú schopné na jedno nabitie prejsť 692 kilometrov, píše portál CNBC.

Nový koncepčný model elektromobilu je súčasťou prebiehajúceho rebrandingu značky. Jaguar už zmenil nielen písmo loga, ale zbavil sa aj hlavy šelmy v embléme značky. Revolučný vizuál predstavila automobilka v krátkom propagačnom videu, v ktorom sa neobjavilo ani jedno auto. Tridsaťsekundový klip sa okamžite stal virálnym, no v spotrebiteľoch, ako aj expertoch vyvolal zmiešané reakcie.

Niektorí kritizovali rozhodnutie zbaviť sa hlavy jaguára v logu, ktorá ho zdobila niekoľko desiatok rokov. Podľa nich sa značka otočila chrbtom svojmu odkazu. Marketingoví experti považujú zmenu imidžu za bláznovstvo, no nájdu sa aj takí, ktorí ju vnímajú pozitívne.

Jaguar si za novým vizuálom stojí aj napriek negatívnym ohlasom na internete či v médiách. „Nový Jaguar je značka postavená na odvážnom modernizme – nápaditá, umelecká a jedinečná. Týmto procesom obnovujeme hodnoty, ktoré značku kedysi definovali, a robíme ju relevantnou pre súčasné publikum,“ zdôraznil Gerry McGovern, kreatívny riaditeľ spoločnosti Jaguar Land Rover.

Ďalšie dôležité správy

Jaguar,Car,Emblem.,Meeting,Of,Veterans,Vintage,Cars,In,Prague,
Neprehliadnite

Rebranding Jaguaru je v plnom prúde. Marketingoví experti sú z ambicióznej kampane zmätení