Uplynulá sezóna bola oproti tým predchádzajúcim viac poznačená škandálmi, spojenými s prejavmi vulgárnosti, intolerancie, násilia alebo s náznakmi korupcie. Zmenilo sa podľa vás v ligovom futbale v tomto kontexte niečo k horšiemu, alebo to bolo len tým, že zápasy, najmä v nadstavbovej časti, boli sledované pozornejšie, a preto aj škandály viac rezonovali?

Futbal je celosvetovo najpopulárnejší a najsledovanejší šport. Ani Slovensko v tomto smere nie je výnimkou, čo sa prejavilo na pozitívnych číslach návštevnosti a sledovanosti. Samozrejme, negatívne javy sa celoplošne snažíme vytesniť z futbalového prostredia. Zvýšená atratktivita a napätie priniesli aj zvýšené emócie, ktoré však patria ku každému športu a množstvo z nich vidíme aj na prebiehajúcich Majstrovstvách sveta vo futbale v Rusku.

Často počuť názor, že futbalový štadión nie je vhodné miesto, kam zobrať deti, práve pre vulgarizmy, násilie atď. Sú podľa vás tieto tienisté stránky prekážkou prilákania ďalších sponzorov a divákov?

Podľa nás to presne tak nie je. V poslednom období enormne klesol počet incidentov na slovenských futbalových štadiónoch. Infraštruktúra štadiónov má stúpajúcu tendenciu a to tiež prospieva skultúrneniu prostredia. Trendy sú skôr pozitívne, no, samozrejme, fungujú komunikačné stereotypy. Naopak, problém vidím úplne inde. My sa už dlhodobo snažíme komunikovať s našimi partnermi Slovenským futbalovým zväzom či Prezídiom Policajného zboru SR, kde musíme nájsť konsenzus a identifikovať jednotlivcov, ktorí sa dopúšťajú konania, ktoré na štadióny nepatrí.

Kluby vyvíjajú maximálnu súčinnosť, majú kamerové systémy, platia finančne náročnú organizáciu zápasov v zmysle zákona. Napriek tomu doteraz nemáme vzorové príklady toho, ako nám to odporúčali riešiť skúsení kolegovia napríklad z Anglicka, kde aplikovali systém spotteringu (monitorovania rizikových fanúšikov políciou) a následne individualizovaných zákazov účasti na športových podujatiach prostredníctvom povinnosti hlásiť sa na policajnom oddelení. U nás stále uplatňujeme kolektívnu vinu a vytvárame vytláčaním sektorov priestor na anonymizáciu rizikových fanúšikov. Hovorím o desiatkach problémových fanúšikov, v Anglicku dokázali tento problém riešiť pri tisíckach. Je to len o vôli dotknutých subjektov.

Ovplyvňujú podľa vás aj obchodné výsledky klubov? Niektoré firmy podľa mojich informácií nie sú veľmi ochotné spolupracovať so Slovanom pre kauzu hajlovanie (pozn. red.: Polícia obvinila Ivana Kmotríka mladšieho, syna podnikateľa Ivana Kmotríka, z extrémizmu. Po finálovom zápase Slovenského pohára medzi Slovanom a Ružomberkom sa podľa zverejneného videa zdá, že hajluje a kričí nacistický pozdrav).

To je otázka na predmetné spoločnosti. My

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa