Skupina jej pracovníkov vedená Charliem Winterom študovala všetky mediálne výstupy IS od polovice júla do polovice augusta. Na internete bolo za toto obdobie zachytených 1 146 textov, fotografií, videí a audiozáznamov.

„Ich ľudia pracujú bez oddychu vo dne i v noci od západnej Afriky po Afganistan, aby šírili značku chalifátu,“ povedal Ch. Winter.

IS vyhlásil kalifát vlani v severnej Sýrii a Iraku a má tam podľa BBC 40 mediálnych pracovísk. Väčšinu materiálov publikuje v arabčine, ale časť sa prekladá do angličtiny alebo aj do iných jazykov.

Nadácia Quilliam rozdelila zverejnené výstupy do šiestich rôznych tém a zistila, že viac ako 50 percent z nich sa týkalo občianskeho života. Ide o snímky a správy o normálne fungujúcej spoločnosti. Necelých 40 percent správ sa venovalo situácii na bojisku a ani nie desať percent témam, v ktorých bol IS prezentovaný ako obeť nespravodlivosti. Úplný zlomok potom bol venovaný informáciám o vraždení či o nábore nových členov.

Ch. Winter tvrdí, že IS chce predovšetkým dokázať, že je schopný zabezpečiť spravovanie ovládnutého územia. Ukazuje to na príkladoch fungujúcich služieb a ekonomiky.

„IS ukazuje život v kalifáte po všetkých jeho stránkach od nosenia závojov a mučeníctva po pestovanie melónov. Jeho propagandisti budujú obraz utópie,“ povedal Ch. Winter.

IS pôvodne otvoril množstvo webových adries a účtov na sociálnych sieťach, ale pretože poskytovatelia ich začali blokovať, vytvoril systém kľúčov a vyhľadávačov, cez ktoré sa dá k jeho materiálom dostať.