Spoločnosť Google je predsa najväčším vlastníkom médií na svete. Ročné tržby Googlu z reklamy tvoria viac ako 200 miliárd dolárov, no v prípade, že takýto dominantný hráč zaznamená výrazné spomalenie predaja, neveští to nič dobré pre zvyšok odvetvia.

V priebehu troch mesiacov sa do 30. septembra rast reklamných tržieb spoločnosti Google spomalil len na 3 percentá medziročne, čo je najnižšia hodnota od roku 2009. Výnimkou bol len druhý štvrťrok 2020, kedy covid-19 utlmil reklamné výdavky na celom svete.

Ako ukazuje nasledovný graf, spomalenie predaja reklamy spoločnosti Google je v skutočnosti súčasťou širšieho trendu, keďže inzerenti znižujú rozpočty kvôli neistote a obavám z recesie. Na základe správy Standard Media Index zo septembra 2022, výdavky na reklamu v USA v septembri klesli o 5 percent, čím pokračoval štvormesačný pokles. Celkové finančné príspevky na reklamu sa vo všetkých médiách v treťom štvrťroku znížili o 6 percent, keďže sa rast výdavkov na digitálnu aj televíznu reklamu za prvých deväť mesiacov roka vyparil.

Kvôli obavám z recesie, ktoré sa vznášajú nad americkou ekonomikou, by sa reklamné spoločnosti mali uskromniť, vzhľadom na to, že sa výdavky na reklamu v minulosti počas hospodárskeho poklesu neúmerne znižovali.

Infographic: Advertisers Hit the Brakes Amid Economic Uncertainty | Statista You will find more infographics at Statista

Ďalšie dôležité správy