Investori Volkswagenu sú tam, kde pred rokom, keď riaditeľ automobilky Oliver Blume obhajoval prechod na elektrické vozidlá, píše Bloomberg. Akcie nemeckého výrobcu automobilov totiž za posledných 12 mesiacov vzrástli len o približne 2,5 percenta, zatiaľ čo iní európski výrobcovia, akými sú Renault a Stellantis, zaznamenali výrazný nárast.
Blume na stredajšom výročnom valnom zhromaždení vyzve akcionárov na zachovanie trpezlivosti a zdôrazní, že prechod na elektromobily je pre Volkswagen „behom na dlhé trate“. Investori ale budú chcieť vidieť jasný pokrok, ktorý doteraz brzdil nielen neúspech pri uvádzaní nových modelov na trh, ale aj klesajúce postavenie v Číne – najväčšom trhu s elektrickými vozidlami. Čínski výrobcovia elektromobilov stále viac prenikajú na európsky trh, čo vystavuje Volkswagen tlaku, aby vyrobil elektrické auto, ktoré si bude môcť dovoliť viac ľudí.
Volkswagen „nemá ľudové auto pre elektrický sektor“, povedal Janne Werning z investičnej firmy Union Investment. Podľa neho akcie automobilky „naliehavo potrebujú získať nový impulz“.
Volkswagen plánuje v roku 2027 predstaviť elektrické vozidlo za 20-tisíc eur, ktorým chce konkurovať automobilkám ako BYD. Čínsky výrobca zvažuje vybudovanie dvoch závodov v Európe a zároveň plánuje začať v roku 2025 predávať elektrický model Seagull za menej než 20-tisíc eur.
Predzásobenie zachránilo čínsku ekonomiku, no spomalenie je na obzore
Očakáva sa pokles exportnej dynamiky v dôsledku hrozby vyšších ciel zo strany Donalda Trumpa