Letnú dovolenku si tento rok neužije vyše 30 percent Slovákov, ďalší sa ešte rozhodujú. Je za tým aj zdražovanie a vysoká inflácia. Na druhej strane, 44 percent ľudí sa v lete určite chystá dovolenkovať. Štvrtina Slovákov chce ísť do zahraničia, najčastejšie na 7 až 10 dní. V tuzemsku bude dovolenkovať asi 40 percent opýtaných a pobudnú tu o niečo kratšie, 4 až 6 dní. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu, ktorý na prelome mája a júna tohto roka realizovala agentúra STEM/MARK pre spoločnosť Home Credit.

Ceny ovplyvňujú plány Slovákov

Tohtoročná situácia spojená s výrazným rastom cien vplýva aj na to, či vôbec, kam a za koľko sa Slováci počas leta vyberú na dovolenku. „Ako nám ukázal najnovší prieskum, aktuálny rast cien je pre 4 z 10 Slovákov dôvodom necestovať tento rok na dovolenku do zahraničia. Ďalších 15 percent sa vyjadrilo, že pôjdu na kratšiu dobu, 14 percent si zabezpečí vlastné stravovanie a 9 percent pre zdražovanie nepôjde na dovolenku vôbec. Je tu však aj 22 percent takých, pre ktorých súčasná situácia spojená s vyššími cenami nemá na ich dovolenkové plány žiadny vplyv,“ priblížil analytik trhu Home Credit Jaroslav Ondrušek.

Skromný dovolenkový rozpočet

Väčšina dovolenkujúcich sa plánuje dostať s nákladmi na letnú dovolenku pod 1 200 eur, mnohí aj výrazne nižšie. Najväčšia skupina, takmer štvrtina respondentov, sa chce zmestiť do dovolenkového rozpočtu od 401 do 800 eur. Pätina Slovákov sa plánuje uskromniť ešte viac a na celú dovolenku minúť menej ako 400 eur. Ďalšia pätina chce utratiť od 1 201 do 2 000 eur, tri percentá Slovákov dajú toto leto za dovolenku viac ako 4 000 eur.

„V porovnaní nákladov na tohtoročnú a vlaňajšiu dovolenku najviac, 44 percent opýtaných hovorí, že tie ich budú približne na rovnakej úrovni. Trochu vyššie očakáva 25 percent a výrazne vyššie 16 percent respondentov. Naopak, menej peňazí plánuje minúť 15 percent ľudí,“ dodal Ondrušek.

Ďalšie dôležité správy

Do tropického raja sa dostanete len loďou.
Neprehliadnite

Česi tento rok navštívia menej vyhľadávané destinácie, jedným z lákadiel je nižšia cena