Švédsky nábytkársky reťazec IKEA po 70 rokoch prestane vydávať svoj každoročný tlačený katalóg. Vo svojom dnešnom oznámení firma uviedla, že takto reaguje na masívny presun nakupujúcich na internet. Katalóg začal vychádzať vo 285-tisícových výtlačkoch na juhu Švédska. Medzitým sa z neho stala jedna z najväčších každoročných publikácií. Najviac výtlačkov reťazec predal v roku 2016, keď distribuoval do domácností viac ako 200 miliónov kópií. Tento rok spoločnosť vytlačila 40 miliónov.

Slovenská IKEA prechádza najväčšou transformáciou v histórii aj vďaka pandémii nového koronavírusu
Neprehliadnite

IKEA sa pripravuje na rast online nákupov. Prechádza najväčšou transformáciou v histórii

Firma posilňuje svoju prítomnosť na internete, kam si jej zákazníci chodia pre inšpiráciu čím ďalej, tým častejšie a rovno tam tovar aj nakupujú. Za rok do konca augusta IKEA zvýšila internetové tržby o 45 percent. „Klesal počet výtlačkov, ale tiež sme pozorovali, že ľudia oveľa viac využívajú náš web, aplikácie a sociálne médiá. Katalóg strácal na dôležitosti," uviedol výkonný riaditeľ Inter IKEA Systems Konrad Gruss, ktorý spravuje firemné franšízy. Firmu IKEA založil v roku 1943 ako zásielkovú spoločnosť Ingvar Kamprad. Na celom svete je cez 430 prevádzok, ročne ich navštívi zhruba miliarda zákazníkov.